Kobar Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Jeg har en 85 modell e30 318i, og i de siste dager har styringen blitt helt grusom! må liksom tviholde på rattet for at den ikke skal spore ut i grøfta, og den er mye tyngre generelt! Kan det være tannstanga som begynner å kødde? er vell ikke så mye annet som kan være feilen enn tannstanga? er null slakk når jeg vrir på rattet i forholdt til hjulenes bevegelse! alt er tight og fint, men det er bare det at den er blitt skikkelig tung! er jo ikke servo på denne bilen, men jeg har kjørt en bil som hadde servo, men så røyk servoen, og ca så tung på rattet er bilen min nå!
Kobar Skrevet Januar 22, 2008 Forfatter Skrevet Januar 22, 2008 Lite luft i dekka? haha.. nei, jeg kjører med masse trykk i dekka! sjekka lufttrykk på alle 4 idag, og alt var perfekt! var også under bilen og sjekka tannstanga, og det var ikke noe synlige skader eller oljedrypp fra den!bilen begynner å bli seriøst farlig og kjøre med! når jeg kjører i sving så "låser" rattet seg nærmest i forskjellige posisjoner! Styringen ble slik 2 uker etter at jeg monterte differensial med sperr!
Pinky Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Vet ikke om det er mulig at differensialen din kan låse ved feil i den, i såfall blir sving vanskelig / tung(farlig). Ellers bør du sjekke endeleddene i styringen.
Hyggmaister Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Hm. Du har jo herja noe med diffen Kobar Aner forøvrig ikke jeg
Pinky Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Er styringa tyngre enn tidligere også når du står i ro ? Hvis ikke tyder det på at diffen har skylda..
///MoePower Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Er det differensial med 100% sperre du har montert? Da vil bilen oppføre seg slik du beskriver overfor her. Hjulene vil ikke rotere med forskjellig hastighet og du må tvinge den rundt svingen, altså slepe med deg et av bakhjulene rundt svingen, noe som gjør det veldig tungt å svinge. Grunnen til dette er at fremhjulene vil SVINGE, samtidig som bakhjulene vil fortsette rett FREM. 100% sperre på en gateregistrert bil er ubrukelig! Så fremst vi ikke snakker om vinterbruk..
Pinky Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Ja, på vinterbruk så lenge det er snakk om å komme seg løs. Kan ikke kjøre ut i trafikken med 100% sperre i inngrep.
Kobar Skrevet Januar 22, 2008 Forfatter Skrevet Januar 22, 2008 er 100% sperre på den nå ja! merka ikke at rattet ble tyngre før 2 uker etter montert diff Hadde oppe begge gummibelger på tannstanga og smurte godt inni, men ble ikke bedre.. Alt så veldig fint ut i tillegg, så er nok diffen som jør det ja.. diffen ble montert grunnet vinterlek(bedre fremkommelighet) men stor mangel på snø forårsaker mange knekte stikkakslinger, så kommer det ikke snart mer snø, setter jeg på originale diffen ijen, så fer jeg bare se om styringa blir bedre ijen.. Noen som vet om 318is e30`r ble levert med sperr på diff? Har en 318is med masse ekstrautstyr, men er hardt krasja bak, så er ikke mulig å snurre på diff og se om det er sperr på den... stikkakslinger ligger knust mot bærearm som så er trykket opp i bagasjerommet og demperne henger bare å dingler(fjøra spratt vekk)
conan Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Er pga 100% sperre dette ja. Hadde det selv på en sierra en gang, om vinteren styrte jeg bilen med gassen. For bilen vil rett frem uansett hvor mye du svinger. Husk at når du dreier på rattet får bakhjulene forskjellige rulle lengder og ruller med forskjellige hastigheter. Dette bortfaller ved sperre. Når du svinger på tørr asfalt får du hollywood effekten, skriker i dekka uansett fart. Ytre hjulet lager bremsespor og indre lager spinne merker.
Stianvi Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 trur det er tannstang. kjører selv med 100% sperre, merker ikke mye forskjell med mindre jeg kjører sakte og legger mye over. og den er heller ikke så forferdelig understyrt ved vanlig kjøring annet enn på snø.
Kobar Skrevet Januar 25, 2008 Forfatter Skrevet Januar 25, 2008 du med sierra med 100% ble styringa god igjen da du satte på klokke med vanli differrering?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå