Svensson Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Har store problemer med å få start på bilen når kulda setter inn med usle 10 minus. Har vært å sjekka for overleding, men da fant de bare normale verdier. Kjøpte helt nytt batteri hos Mekonomen den 12 desember i fjor og fikk problemer etter det igjen og, det var da jeg sjekka for overleding. Så fikk jeg bytta til et nytt batteri den andre uka i januar, på grunn av at det ikke var tegn på at det var bilen, men nå får jeg ikke start igjen.. den har nok strøm til å kjøre rundt startmotoren en del ganger, men den tenner ikke. så går den ganske tom etter 3-4 forsøk. Noen som har hatt samme problemet? Det er ikke ladinga, men noe som tydeligvis står og tapper om natta. Hørte inni bilen i stad nå etter at jeg prøvde å starte og det er noe som står og tikker. Elektronikk som prøver og holde seg varm? Setter stor pris på svar. Ikke moro å få ei venninne til å låne en Toyota fra tidlig 80 tallet fordi hennes nye Peugot ikke kan gi starthjelp til en 03 mod BMW Flaut..
Bonden Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Deffekte glødeplugger ? = tungstartet Hvis du ikke har nok strøm (tappes)må utlading måles starter bilen med starthjelp ?.
Bjørn 320 Skrevet Januar 22, 2008 Skrevet Januar 22, 2008 Kobl inn amperemeter mellom batteriet og + eller - kabelen. Napp ut ein og ein sikring til du finn feilen... enkelt og greit
Svensson Skrevet Januar 22, 2008 Forfatter Skrevet Januar 22, 2008 Bilen starter med starthjelp ja..rimelig lett og. Kan ikke tenke meg at det er noe annet enn at noe tapper den for strøm, men har jo vært og sjekka dette og. Den går rett og slett tom for futt etter 4 forsøk med nøkkelen. Tenkte gløde plugger jeg og, men den starter jo lett med starthjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå