sveinis Skrevet Januar 22, 2008 Share Skrevet Januar 22, 2008 Ok, sitter med en E36 318 touring, som jeg gjerne skulle gjort litt med, utseendemessig og kjøremessig. Ønsker å få den litt nærmere bakken, og fylle ut hjulbuene litt mere. Tanken er å fortsatt ha en komfortabel bil, der jeg slipper å kjøre 5 km/t på skrå over fartsdempere, og der kone og barn også kan trives. Samtidig vil jeg gjerne krenge litt mindre i svingene... Så jeg spør: Hvordan blir bilen med 40/40 senk? For lav og stiv? Ja, kommer sikkert an på produsenten, men hva med disse, f.eks: http://als-carstyling.dk/fk_high_tech_sænknings_fjedre_til_bmw_e_36_touring-p-2528.html Eller hvor mye kan jeg senke for å fortsatt ha en forholdsvis komfortabel bil? Tenker også å sette på enten 17" eller 16" til sommeren. Hvilken dimensjon går det an å leve med uten å ødelegge korsryggen pga risting? Og hvilken kombinasjon men senk er anbefalt? Siste spørsmål: Sliter senkesett og større felger mye på bærearmer, foringer o.l.? Ok, mye mas detta, men er veldig i tvil, så er glad for alle tips! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Januar 22, 2008 Share Skrevet Januar 22, 2008 Ikke noe problem med 17". Kan kjøre med 45-profil på f.eks. 225 dekk, noe som gir helt grei komfort. Vil du ha bilen litt mer sportslig kan du jo gå for m-tech fjær/dempere. Senker 15-20mm foran og bak. Er stivere enn orginalt, men beholder fremdeles mye komfort. Går du ned til 40mm senk må du begynne å tenke litt mer hvor du kjører Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TB328i Skrevet Januar 22, 2008 Share Skrevet Januar 22, 2008 ja du skal senke bilen din. og sette på 17" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveinis Skrevet Januar 22, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2008 ja du skal senke bilen din. og sette på 17" Hehe! Regna med den måtte komme her... Takk for svar Mtech dempere og fjærer hadde jo ikke vært dumt, men litt dyrt for meg nå... Hmm.... 17" skal iallefall klaskes på! Takk for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet Januar 23, 2008 Share Skrevet Januar 23, 2008 Hadde 40 foran og 20 bak på min gamle e36, og med 17 tommere. Var grisefornøyd . Ingen problemer med sporing, fartdumper, hull i veien osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveinis Skrevet Januar 23, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2008 Jeg tenker jo også at kanskje 40/20 ville vært bedre. Ser kanskje litt tung i rumpa ut med 40/40... Men kan noen si noe om slitasje med senk og 17"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Januar 23, 2008 Share Skrevet Januar 23, 2008 OT: hva er prisen på mtech understell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Januar 23, 2008 Share Skrevet Januar 23, 2008 Jeg tenker jo også at kanskje 40/20 ville vært bedre. Ser kanskje litt tung i rumpa ut med 40/40...Men kan noen si noe om slitasje med senk og 17"? Kan ikke se noen grunn til slitasje med senk og 17'' så lenge du tar 4-hjuls kontroll når fjærene har ''satt'' seg. Men det går fortere i svingene, og det belaster vel kanskje understellet og dekkene litt mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveinis Skrevet Januar 23, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2008 Tja, på koed koster fullt mtech understell 5889,- DKK. Blir litt mye for en student med et latterlig boliglån, mc og familie... Rabies: ja, det er det jeg også tenker. Blir jo unektelig litt mere slag og krefter opp i understellet, vil jeg tro. Men alt som er moro koster, det er vel det som er saken... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Januar 23, 2008 Share Skrevet Januar 23, 2008 Jeg hadde i hvertfall senket hvis jeg var deg... Bare å bygge, vi trenger flere fete E36 touring... Jeg kjøpte fullt cobra understell 40/30 senk til 5000. Ikke montert enda men har hørt det skal forbedre kjøreegenskapene betraktelig og fortsatt bevare en del av komforten:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianvi Skrevet Januar 23, 2008 Share Skrevet Januar 23, 2008 hvis du ikke vil miste høyden, så kan du alltids sette på bilstein sprint dempere på originale fjærer, det blir veldig tight og fint å kjøre med. kombinerer du med powerflex foringer på hele understellet så blir det skikkelig fin i svingene uten at du mister no særlig kjørekomfort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå