maasoey Skrevet Januar 23, 2008 Skrevet Januar 23, 2008 Jeg har en litt eldre post her, men gidder ikke lete. Den er så gammel at det er vel kanskje like greit å mekke en ny. Uansett. Jeg sitter her å vurderer hva jeg skal gjøre med bilen min. Det har seg sånn at drivakslingen på høyre side fram er gåen, og det er jo ikke mulig å oppdrive en ny uten å må ut med over 10k! Så jeg lurer på om ombygging er et alternativ? Hvis så, hva trenger jeg av deler? Girkasse/mellomaksling? Bunnpanne/forstilling og dempere vet jeg. Håper noen har peiling og kan gi meg et eksakt svar.
DaySleeper Skrevet Januar 23, 2008 Skrevet Januar 23, 2008 Hei. Er drivakselen helt ødelagt? Det er nemlig tildels mulig og renovere en, men det kommer ann på hva som er ødelagt. Kanskje du slipper unna med og bytte en driv knute. Det som er synn er at det er ikke mulig og bytte begge drivknutene på ix'n. Ellerst skulle det være mulig for deg og skaffe en ny aksling for innen 3000 lappen. Har inn min ix inne på overhaling i garasjen pga plant annent drivknuter fremme. Jeg kan jo fortelle om jeg får det fikset eller ikke enkelt. Men min mening om ombygging av en ix er at du ikke bør gjøre det. Det er jo seff fult mulig så lenge man husker på at ix'n har ganske mange unike deler i hele understelle fremme, men det er ikke en vanlig bil og se på veiene lenger og burde bli tatt vare på. Det er no min mening:) En suveren kjøremaskin synes no jeg;)
TSL Skrevet Januar 23, 2008 Skrevet Januar 23, 2008 demper tårn forran er forskjelig også. så og bygge om en ix til rwd er en skam og vil ikke funke som det skal. slå fra deg denne ideen og skaff deg en aksel. eller selg bilen og handele deg en rwd hvis det er det du vil ha
knut_olestad Skrevet Januar 23, 2008 Skrevet Januar 23, 2008 https://www.koed.dk/2.1.1.asp?bokstype= ... &soegeord= det er slett ikke dyrt, eller hva?
plumbo79 Skrevet Januar 23, 2008 Skrevet Januar 23, 2008 Må ikke ødelegge en klassiker som denne, selg heller til meg.
maasoey Skrevet Januar 23, 2008 Forfatter Skrevet Januar 23, 2008 Ja, jeg er stolt over å ha en iX. Men ingen har jo den jævla delen på lager, jo :( Ellers hadde jeg jo kjørt med den allerede! Det er like før jeg biter i det sure eplet og heller kjøper norsk del, OM de har den på lager. Til 10k hos GS. Faen, er et stort dilemma Bilen er jo dønn strøken også, se bildet: EDIT: Bildet ovenfor.
maasoey Skrevet Januar 23, 2008 Forfatter Skrevet Januar 23, 2008 Faen! De har den ikke på lager på GS-Bildeler heller! Noen som har en annen butikk å anbefale?
maasoey Skrevet Januar 23, 2008 Forfatter Skrevet Januar 23, 2008 Hvorfor ikke koed.dk som i linken over her? Glemte å si det. Koed måtte bestille fra samme plass som sverige. Med andre ord, 6-8 uker før de kunne ha den på lager. Noe som var usannsynlig, i og med at den ikke lenger var i produksjon. I min mening, så henger det ikke på greip i det hele tatt!
opt Skrevet Januar 23, 2008 Skrevet Januar 23, 2008 Da ville jeg prøvd å søkt litt i Tyskland eller England. Er sikkert noen som driver å renoverer slike deler som ikke lages nye lenger, det gjelder bare å finne de. Stå på
Snook Skrevet Januar 23, 2008 Skrevet Januar 23, 2008 prøvd å se på http://www.bruktbildeler.com/ ? ligger et par ix delebiler der vertfall.
maasoey Skrevet Januar 23, 2008 Forfatter Skrevet Januar 23, 2008 prøvd å se på http://www.bruktbildeler.com/ ?ligger et par ix delebiler der vertfall. Var en stasjonsvogn der. Skal ringe. Noen som vet om drivakslene er like på sedan/stv?
Fliid Skrevet Januar 23, 2008 Skrevet Januar 23, 2008 skjekk ETK, men noe sier meg at de er prikk like (uten at jeg har sett i ETK)
opt Skrevet Januar 23, 2008 Skrevet Januar 23, 2008 Var en sedan der også, skadet bak sto det. Hos Vazelina
325ixturbo Skrevet Januar 23, 2008 Skrevet Januar 23, 2008 di er like, du kan også sjekke ppf og blocket.se, di ytre leddene er like di indre er ulike det på høyre side er litt lengre, sjekk med classic car parts i norge di solgte overhalte bytte akslinger,,,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå