Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, hadde tenkt å kjøpe meg en BMW :) Men lurer på om det er noen spessielle modeller man bør holde seg unna? På tanke med dyre og vanskelige deler :x

Regner med at man får tak i deler ganske lett til de fleste BMW'er, men enkelte kan være vriene forde;)

Skrevet

Vel ideen er å kjøpe en bil til rundt 10000kr også pusse den opp slik at den blir litt bedre;) Får kansje ikke noen BMW'er til 10 lapper en gang, men uansett.. Greit å høre litt;)

Skrevet

Du får en bmw til 10000,men da må du nok regne med å koste på den litt. Hvis jeg hadde vært deg ville jeg forsøkt å spare opp litt til. Du får en fin/brukbar e36(fra årsmodell 1991-) for 20000,- og oppover. Nærmer du deg 35000,- bør du få deg en god bruksbil. Hvis du er interessert i å holde driftskostnadene nede bør du nok holde deg unna sekserne, men heller velge 316 eller 318 som også er fine startbiler. Kjøp helst så ny bil som mulig, og sjekk bilen grundig før du kjøper, mange av disse bilene er kjørt hardt. lykke til :D

Skrevet

Takker for svarene;) Jeg liker å skru mye selv, men tror at denne gang at jeg kansje holder meg unna motoren, pga. alltid ender det opp med at noe annet går i stykker når jeg fikser det første problemet :( Men ellers er det jo gøy :D

Skrevet

Til den prisklassen blir det nok vanskelig å finne noe som faktisk vil lønne seg å ta inn fra utlandet. Må opp en del i prisklasse hvis det skal være noe vits, hvertfall slik jeg har forstått det når jeg har sett på dette alternativet.

Det er visse fordeler med å hente bil fra Tyskland kontra en bil fra Norge. Det er litt varmere klima der, noe som gir færre skikkelige kaldstarter som sliter mye på motoren. Vi liker også å tro at biler fra Tyskland er mer langkjørte, og så blir ikke veiene saltet på samme måten som i Norge

Skrevet

til den prisen ville eg vurdert e28, du får mye bil for pengene der. Og er en bil som er komfortabel og hærlig å kjøre på standard oppsett:)

kjøp 520 eller større, då har du ok motor også:)

Skrevet

EN ting er vesentlig! Ser du er blitt rådet til å holde deg til en rekke4er (316 eller 318), men gjør du så, så kjøp ikke en som er produsert før 94/95 er det vel, med mindre de er overhalte/sjekka og du er sikker på at motor er i god stand.

De gamle bilene med rekkefirer har motorkode m40b18/16, mens de oppgraderte har kode m43b18/16. Et lite søk på forumet så finner du litt info om dette.

Det som viser seg med disse gamle firerne er at kammene slites ut som følge av blant annet tette oljerør i toppen, og dette er dyre reprasjoner om du ikke ordner deg selv. :)

Vil heller ikke fraråde deg en med rekke6er (320++) - herlig lyd og går svært godt i forhold til andre biler med "tilsvarende" motorer.

Skrevet

Takker nok en gang for mye veiledning;) Jeg syns at mange BMW'er som har runde frontlykter er kule, men en ting er sikkkert.. Faren min hadde en 520 88mod tror jeg, hvor register reimen er av gummi :shock: Det har vistnok alle BMW'er som er under 90-mod. Så vist jeg kjøper en E28 eller E30, så vuderer jeg og kjøpe en delebil av nyere modell, da kan man jo bytte motor;)

Skrevet

E-34 begynner jo også å bli billigere, E30 er jo fremdeles ganske poppulær. Ingen problem med registerrem viss den blir skiftet på rett km /max 5 år.. De store sekserne(M30) har jo kjederegister, E28- 525 og opp + E23- 728 og opp. Altså småsekser M20 har rem og storeseksern M30 har kjede. :-)

Skrevet
sant nok;) Kan jo kansje ta inn fra Tyskland også, men kan jo hende at de er kjørt hard, de har jo trossalt sikkerlig motorvei :D

Jeg ser ikke problemet... :?:

Skrevet
sant nok;) Kan jo kansje ta inn fra Tyskland også, men kan jo hende at de er kjørt hard, de har jo trossalt sikkerlig motorvei :D

En bil som har gått i Tyskland vil jeg generelt si er i bedre stand enn de "samme" bilene med samme km og alder i Norge. Fine, gode veier, samt motorvei som ikke nødvendigvis rævkjører bilen - men som hindrer den fra å bli daukjørt...Lite humper og drit i forhold til oss har de også.

En bmw TÅLER å bli kjørt "hardt" - så lenge den er varm! På kald motor bør du vurdere om du skal være litt snill med en gammel bmw, så kan du heller ta det igjen på varm motor :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...