plumbo79 Skrevet Januar 24, 2008 Skrevet Januar 24, 2008 Har nå skaffet en m20b27 motor gått ca 150k, nyoverhalt porta b25 topp, kvasskam, hartge grenrør, effektanlegg og kn filter, og her er mine spørsmål: -Motor gått 150k kan det ha blitt dårlig komp i denne på så få km, er det verdt pengene å få honet den og hvor mye koster stempelringer? -Toppen er blitt montert av en annen motor uten at det var noe galt med den, har gått fint lite etter overhaling, må jeg plane denne eller holder det med å sjekke med en rettholt. -Kompen med dette oppsettet kommer til å være ca 8:1 tror jeg, hvordan er dette å kjøre med, hviken komp bør man satse på. Forresten noen som vet om rulle til 4x4 i nærheten av Skien/Porsgrunn, kunne godt tenkt meg en før og ettermåling.
Stianvi Skrevet Januar 24, 2008 Skrevet Januar 24, 2008 skal du bygge turbo eller sugemotor? me turbo så senker man kompen, ikke for det, 8 er fint til turbo, men er greit å ha mer i komp hvis du skal lage en sugemotor med litt futt i. skal vel gå ann å måle stempelringene om de er slitte? noen som vet klaringer og slikt på de? jeg ville uansett ha planet toppen når den har sittet på en annen motor, fordi motorblokkene er ikke 100%identiske og ørsmå skjevheter kan ofte dukke opp.. da er det bedre å bruke 600 på en planing, enn å gjøre jobben to ganger=)
plumbo79 Skrevet Januar 24, 2008 Forfatter Skrevet Januar 24, 2008 Det skal være en sugemotor, hvis jeg skal plane toppen må jeg da plukke ut kam og ventiler? Må jeg demontere blokka for å høvle den og er 12:1 komp noe å satse på?
Balltre Skrevet Januar 24, 2008 Skrevet Januar 24, 2008 Luftpumpemotoren kan du bare glemme. Fres av 2mm av ix-blokken og bruk stempelene derfra. Korriger kamdrev eller kjøp justerbart. Bruk B3 eprom.
Balltre Skrevet Januar 25, 2008 Skrevet Januar 25, 2008 Ja, hva skal du med den? I beste fall har den stempel som passer til toppen = motorkode 276K2 og et alt for lavt komp.forhold eller så har den stempel som ikke lar seg bruke med en 2,5 topp = 276K1. Uansett passer den ikke uten ombygging i en ix.
plumbo79 Skrevet Januar 25, 2008 Forfatter Skrevet Januar 25, 2008 I følge R.T.S på forumet skulle det bli bra, regner med at den har konvekse stempler, mulig jeg må frese litt.
plumbo79 Skrevet Januar 25, 2008 Forfatter Skrevet Januar 25, 2008 Må så klart må jeg bygge om bunnpanne osv.
plumbo79 Skrevet Januar 25, 2008 Forfatter Skrevet Januar 25, 2008 Noen som har b3 chip å selge meg da?
Balltre Skrevet Januar 25, 2008 Skrevet Januar 25, 2008 Alpina selger ikke løse eprom, kun komplette styreenheter. Send meg en PM, det er mulig jeg kan ordne en eprom for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå