Gå til innhold

Flere spm angående servo-olje E36 (sorry, men er usikker)

Anbefalte innlegg

Skrevet

E36, 318i Touring '97

Har lavt nivå på servo oljen. Fargen på oljen er rødbrun. På lokket så har jeg den grønne sirkelen som det står CHF på. Har lest her at jeg ikke skal blande ATF og CHF olje...greit nok. Men leser også at CHF oljen er blå, mens ATF er rød.

Torshov folka kikka i noen tabeller og sa jeg skulle ha ATF olje, men jeg har ikke tørt å fylle på den ennå. De hadde forøvrig ikke CHF etter det jeg kunne se (må vel til bmw forhandler da?).

Så, min olje er definitivt ikke blå...kan den ha forandret farge selv om det bare er CHF olje der?

Og...kan jeg fylle på CHF uten fare, eller må jeg skifte all oljen i frykt for at tidligere eier (kjøpte bilen nylig) har brukt ATF ?

Takker for svar!

Skrevet

Limer inn biter fra en tråd som gikk på Autopower.

Om bilen är privatimporterad kan det vara ATF-olja i systemet och då skall du INTE använda CHF.

ATF är röd och CHF är grönaktig.>

Kolla färgen på oljan>

Denna oljan är specad för - 40 C och finns i BMW som levereras till nordiskt klimat, Canada mfl.

Man får som sagt aldrig !! blanda ATF och CHF-11S däremot är dom utbytbara i servosystemen, som då måste sköljas ordentligt med den nya oljan som ska användas.. (kladdgöra)>

Konklusjonen er vel: dra til et BMW verksted hvis du har mulighet.

Skrevet

Takker for svar

Var innom BMW forhandler idag. Jeg skal jo ha CHF på min, men ettersom fargen var rød på oljen som var oppi så har tydeligvis forrige eier brukt ATF i stedet (regner med han skifta alt og ikke blanda).

Jeg kjøpte da med meg CHF (castrol LHM+ som er til citröen), den kosta 70kr for 1 liter. Så skal jeg skifte olja når jeg får tid, men for nå så har jeg bare fylt på ATF.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...