Pinky Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Er Castrol EDGE 5W-30 å anbefale fremfor Castrol EDGE FORMULA 0W-40 ?
Ballder Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Kjører du den hardt på bane så hadde jeg brukt en litt bedre olje enn Biltema.. Det er jeg enig med deg i ja.
Ballder Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Har hørt at Statoil-oljer soter/kokser. Biltema er visst Statoil-oljer ? Tror nok ikke den syntetiske oljen er i faresonen her. Men mineralsk olje har en lei tendens til og beke seg litt. Der er det også en stor forskjell fra merke til merke.
Dan Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Det viktigste er at du bruker en olje med de egenskapene og spesifikasjonene som motoren din skal ha. Merket er uvesentlig.
Muren Motorsport Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Det viktigste er at du bruker en olje med de egenskapene og spesifikasjonene som motoren din skal ha. Merket er uvesentlig. nei... den gule shell helix raserer selv den friskeste motor!
Dan Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Det viktigste er at du bruker en olje med de egenskapene og spesifikasjonene som motoren din skal ha. Merket er uvesentlig. nei... den gule shell helix raserer selv den friskeste motor! Har hørt den er dårlig på BMW ja. Men mange andre bruker den uten problemer. Shell olje er ikke med i vurderingen engang, så glemte den i farta.
Pinky Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Når det gjelder Castrol; hva er dyrest av Edge og Magnatec ? Er Edge Formula 0w-40 etterfølgeren og det samme som Edge Sport 0w-40 ? Ble litt skeptisk på Magnatec siden den har spesielle molekyler som fester seg til metallet(Magnetic) ?
E34 power Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Den shell olja får ikkje guttungen på sykkel kjeden engang,harsitt mange bmw ras me den olja,åpne olje låkket å de stinke dritt,åpne bakluka å dert står synderen,shell ja
Bjørner Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 BMW har et eget godkjenning regime av olje, Sm er longlife 98, longlife 01 og nå den siste longlife 04. Jeg kjøper Mobil1 0-40w Helsyntetisk på europris til 99,- pr liter Den er BMW longlife 01 godkjent
LodeRunner Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Whatever. Kjøp oljen hvor du vil, men det er Castrol som skal brukes på BMW. Jeg har fulgt med på fora en stund og alle anbefaler Castrol, inkludert BMW selv. Blir du i tvil om Castrol typen, gå inn på Castrol.com, velg Norge og til slutt smøretabeller. Det er olje tulle nå igjen.. Du kan vel ikke tenke deg hvorfor di sier at du MÅ bruke castrol Sponsor ??? Eller fordi castrol bare er så bra. Kommer til å kjøre mine biler på Helsyntetisk biltema olje uansett om det er lada eller porsche. -Dei har standarer og minimums krav for å kunne selge oljen. Å dei minimums krava er mere enn bra nok for vi som kjører BMW Da hadde jeg ikke kjøpt bil av deg. Biltema oljene har ikke bilprodusentens godkjenninger. API/ACEA gir deg bare en pekepinn på bruksområdene, og sier ingenting om oljen oppfyller bilprodusentens krav og spesifikasjoner. Men man MÅ ikke bruke Castrol, så lenge oljen er riktig spesifisert. Kjører selv på Agip olje.
Gjest Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Vil Castrol EDGE 5W-30 bli i tynneste laget på varme sommerdager ? Vil Castrol EDGE FORMULA 0W-40 vere bedre ved over 30'C ? Begge er BMW LL4.
TerjeAa Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Så lenge "sae" eller "dot" merkingen tilfredstiller kravene som bilen har satt er det vel ikke noe problem!? Biltema olje er kjøpt fra et stort konsern og tappet på nøytral emballasje. Kan nok hende at det blir blandet i noe bumbug i dyre oljer, men er det værdt prisforskjellen?????
Bjølle Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 Jeg er nok uenig med dere som velger oljer fra Biltema, Shell, Statoil, Esso osv. Jeg har tidligere brukt Shell, Statoil og Esso. Castrol og Agip er selvsagt bra. Jeg har etter mye prøving kommet frem til at denne fungerer best på min 320: http://www.royalpurple.com/motor-oil.html Slik jeg opplever det er denne suveren på flere områder. Bilen går nesten vibrasjonsfritt og svært stille (nesten bare et sus), alt som kunne minne om ventlitikking er borte, motoren har økt turtallsvillighet og bunndrag og er kjappere i responsen enn tidligere. I tillegg byttet jeg nylig olje (10.000km), og der det med tidligere olje var små "korn" i spilloljen var det nå glatt og høy viskositet. Koster bare 160kr litern også. Anbefales! Ps: jeg er ingen forhandler av denne oljen, bare en fornøyd bruker
mhane Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 Så lenge det trykt feks "BMW longlife 01" på pakningen så er det godt nok for meg. Ellers blir det ikke kjøp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå