The StigMeister Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 Bjølle skrev: Jeg er nok uenig med dere som velger oljer fra Biltema, Shell, Statoil, Esso osv. Jeg har tidligere brukt Shell, Statoil og Esso. Castrol og Agip er selvsagt bra. Jeg har etter mye prøving kommet frem til at denne fungerer best på min 320: http://www.royalpurple.com/motor-oil.htmlSlik jeg opplever det er denne suveren på flere områder. Bilen går nesten vibrasjonsfritt og svært stille (nesten bare et sus), alt som kunne minne om ventlitikking er borte, motoren har økt turtallsvillighet og bunndrag og er kjappere i responsen enn tidligere. I tillegg byttet jeg nylig olje (10.000km), og der det med tidligere olje var små "korn" i spilloljen var det nå glatt og høy viskositet. Koster bare 160kr litern også. Anbefales! Ps: jeg er ingen forhandler av denne oljen, bare en fornøyd bruker Hvor får man kjøpt denne olja da?
The StigMeister Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 Går det mange liter olje på en e36 320i?
320it Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 The StigMeister skrev: Går det mange liter olje på en e36 320i? 6.5 liter...
Mikaelft Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 Hver sin smak Hvorfor kjører ikke alle BMW ? Hvorfor bygger ikke alle store muskler?
Muren Motorsport Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 du betaler hvertfall overpris! europris neste gang du skal ha mobil1. 0w40. 100 kroner literen
S.Hafsmo Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 hmm.. kanskje man skulle ta en tur på Europris og handle olje. noen som har erfaring med olja de har på felleskjøpet?
Ballder Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 mortendalen skrev: hvorfor bruker ikke gutta som kjører racing biltema olje viss den er så bra da? Du kjører selvsagt racing med bilen din du skjønner jeg.
Mikaelft Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 Hehe, den setningen som mortendalen skrev kan tolkes på 2 måter - Hvorfor kjører ikke guttene racing biltema olje? Selger biltema racing olje? - Gutta som kjører racing, hvorfor kjører ikke de med biltema olje?
mhane Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 Stuff04 skrev: hmm.. kanskje man skulle ta en tur på Europris og handle olje. noen som har erfaring med olja de har på felleskjøpet? Felleskjøpet sin fullsyntetiske olje er ihvertfall BMW longlife 01 godkjent.
S.Hafsmo Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 mhane skrev: Stuff04 skrev: hmm.. kanskje man skulle ta en tur på Europris og handle olje. noen som har erfaring med olja de har på felleskjøpet? Felleskjøpet sin fullsyntetiske olje er ihvertfall BMW longlife 01 godkjent. var det jeg mente. har hørt at man kommer mye lengre med olja fra felleskjøpet enn olja fra Shell. Shell må jo ha gjort noe gærnt en gang for å få det ryktet de har den dag idag?
Sir Hofstad Skrevet Januar 29, 2008 Skrevet Januar 29, 2008 Fakta: all syntetisk olje i dag består av ca 50% tilsetningstoffer. Den 50% som er "olje" er molekyler som er behandlet for å bli ensartete av en slik form som produsenten vil ha, man endrer altså molkekylstruktur. Den 50% som er tilsetninger er stoffer tilsatt av produsent for å oppnå de egenskaper de vil at det ferdige produktet skal ha. Disse egenskapene innbefatter feks, rensing,smøring,anti-skumdannelse osv,osv. Tilsetningsstoffenes kvalitet og sammensetning sier mer om det ferdige produkt enn selve den 50% olje som er basis. Som med mye annet har kvaliteten på tilsetningsstoffer ofte en direkte sammenheng med prisen på stoffene.
Bjølle Skrevet Januar 31, 2008 Skrevet Januar 31, 2008 http://www.royalpurple.no/ Jeg kjøper olje av en lokal forhandler i dette nettverket. Meget fornøyd. Viskositeten vet jeg ikke verdier på, men det finner dere sikkert ut om dere leter. Det jeg iallefall har funnet ut er at oljekvalitet har alt å si for motorens ytelse og levetid. Selv om både castrol og agip er bra oljer, mener jeg dette er den beste oljen jeg har hatt på min bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå