Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en BMW 318 E46. Var på langtur i går, og det kom en ulyd. Var en hvesende lyd, som hørtes hyppigere, jo fortere hjulene gikk rundt. Når jeg satt bilen i revers og rygget ble lyden værre. Istad så kjørte jeg i lav fart, og plutseig kom det et smell, og det hørtes ut som noe løsna og datt av bilen. Titta under bilen, men så ingenting som så unormalt ut.

Kjørte bilen et lite stykke etterpå, og det gikk greit. Men, dette hørtes absolutt ikke bra ut. Noen som har en teori om hva det kan være??

Skrevet

Kjørte bilen et lite stykke etterpå, og det gikk greit. Men, dette hørtes absolutt ikke bra ut. Noen som har en teori om hva det kan være??

Hehe garantert en stein ja :wink:

Skrevet

nja, synes det ikke virka sånn. hørtes ut som det var noe seriøst galt. som ettelerannet som røk totalt. har null peiling på bil, så vet ikke. men, hørtes ikke akkurat som en sten! ka

Skrevet

Hvis da hadde vært stein, så hadde vel ikke lyden vært værre når jeg rygga? Dessuten forsvant lyden en periode, før smellet kom, også kom det tilbake igjen,

Skrevet

der jeg bodde tidligere måtte jeg kjøre et par km med grusvei før jeg var hjemme (skikkelig på bygda) fikk ofte stein imellom skive og bremseskjold.

da måtte jeg stoppe og kjøre fram og tilbake til d ble stille, men kunne ofte smelle plutselig noen km senere. så steinen din har sikkert lagt seg en plass der den ikke var borti noe og plutselig bare blitt med ut over en hump eller noe. derav smellen.

Skrevet

hvis der kom stein mellom skive og klosse, kan man ikke se i skiven etter et spor da ? Vil jo tro at den kanskje laget et lite spor iallfall ..

Skrevet

det er stein mellom skiva og skiva skåldet som regel.. Du kjører, en stein kommer inn når du kjører, den setter seg fast. Fordi du bruker bremsene og skiva utvider seg litt. Bom så sitter den..

Skjedde mange ganger på min bil. bare la skivene avkjøle seg og begynne med å rygge, så stein kommer ut den retninga den kom inn...

Hvis ikke det var sånn skrape lyd(veldig intens) Så er det vel som de andre sier... hjullagert eller noe. En kompis av meg kjører rundt med et delvis\så godt som ødelagt hjullager og den knaker mer en skriker\skrape lyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...