T.R.Melum Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 kommer lyden fra foran eller bak? Jeg fikk lignende hvese-/skrape-lyd i 320'n, og det var pga defekt håndbrems. Det var ei fjær eller en skrue (husker ikke helt) som var knekt og lå og skrapte inne ved klavene. Når jeg rygget smalt det og skrapte skikkelig...
uttis Skrevet Januar 26, 2008 Forfatter Skrevet Januar 26, 2008 Lyden tror jeg kom fra h. fremhjul! Har nå kjørt noen mil med bilen, og lyden er helt borte! (forsvant helt etter smellet) Alt fungerer som det skal, så dere hadde nok rett med at det var en sten ja! =) Tusen takk for hjelpen!
uttis Skrevet Februar 2, 2008 Forfatter Skrevet Februar 2, 2008 .. var nok ikke en sten alikevell! kjørte mange mil, og biln var helt fin. Brått kom ulyden tilbake, og det begynte og dunke og nappe i bilen med jevne mellomrom! Når ulyden var dr, forsvant den når jeg dro løst i håndbrekket når jeg kjørte! noe som har løsnt i håndbrekksystemet??
Firefighter Skrevet Februar 2, 2008 Skrevet Februar 2, 2008 Hadde samme greiene med en E36 jeg hadde - fæle lyder - men når jeg drog i håndbrekket ble lyden borte. Viste seg at rust hadde tatt knekken på bremsene på en side bak - og løse deler lagde lyden
uttis Skrevet Februar 2, 2008 Forfatter Skrevet Februar 2, 2008 ok. hmm.. bilen min ble eu godkj. for 4 uker siden. Ble da byttet bremseskiver, klosser, bremserør og håndbrekksko. Er redd for at det kan være dårlig arbeid fra verkstedet. Var et lite uautorisert verksted.
Pinky Skrevet Februar 2, 2008 Skrevet Februar 2, 2008 Regner med at du har skiver bak og samme håndbrekksystemet som på E36 med skiver bak. Da er det noen "pinner" med en fjør på som holder håndbrekkbremseskoene inntil bremseskjoldet. Det er vanlig at festesporene til disse pinnene i bremseskjoldet ruster og pinnene løsner. Jeg vil tro at de kan kile seg eller ligge løst inni der og lage ulyder. Du klarer sansynligvis å se om pinnene sitter på plass ved ligge deg ned å kikke på baksiden av bremseskjoldet uten å ta av hjulet. Ikke kryp under bilen hvis den er oppjekket og står bare på jekken, du må alltid sikre med bukker hvis du skal under en oppjekket bil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå