JAL_535i Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 Fant ut at jeg hadde lyst på en E30 å skru på. Jeg og RoaldJ var å henta den i bergen mandag 21 januar. Den har stått avskiltet i garasje siden 2003, og er et meget fint utgangspunkt for prosjekt. Blir en del demontering først å få oversikt over hvilke deler som skal bestilles.. Første økt: Andre økt: Det vi fant under teppene var ikke avskrekkende i det hele tatt! Sjekk bakveggen i baksetet! Tok også ut en og en halv 10-litersbøtte med asfaltmatter ikveld.
Astri Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 Kan bli kjekt detta. Ka planer har du ellers? Stakars Irene... Har nok bilar i gården hu nå.
JAL_535i Skrevet Januar 26, 2008 Forfatter Skrevet Januar 26, 2008 Kan bli kjekt detta. Ka planer har du ellers?Stakars Irene... Har nok bilar i gården hu nå. Haha hu har nå en kjøre-bil å en delebil i gården selv også! Hva planer angår får jeg bare se hva som dukker opp i posten etter hvert.. Er så mye å velge i!
RoaldJ Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 hehe.. ja, bjunner og bli en del biler i gåden her etter hvert bare gøy det.. viktig og spesifisere at det brune på gulvet ikke er rust, men rester av limen til asfaltmattene.. dette er det mest strøkne e30 prosjektet jeg har skrudd på. minimalt med rust på gulv og ellers på bilen. kun rundt hulla som er borret til hengerfeste og litt ved pedaler..
JAL_535i Skrevet Januar 29, 2008 Forfatter Skrevet Januar 29, 2008 Kveldens økt har gått med til mer demontering. Demontert ferdig motorrommet, kupeen, vinduer, lister, og bagasjen. Har også høytrykkspylt motorrommet. Eneste som irriterer meg er at jeg ikke får mer slakk på sikringsboksen slik at jeg kan komme bedre til med pussing og lakking. Venter også på 3 forsendelser med deler =)
JAL_535i Skrevet Januar 31, 2008 Forfatter Skrevet Januar 31, 2008 Ikveld har jeg rengjort og slipt hele motorrommet, og hatt et lag med grunning på. Aldri hatt en lakksprøyte i hånda før, så er ganske fornøyd hehe men var kjekt å prøve seg. Håper å få tatt kupeen og bagasjerommet imorgen.
JAL_535i Skrevet Februar 2, 2008 Forfatter Skrevet Februar 2, 2008 ja da har det vært jobbing hver kveld siden forrige fredag, så nå tar vi en frihelg =) pusset og grunnet mesteparten av kupeen, dørkarmer, og bagasjen... nå blir det vel en time og to med sveising som blir det neste på programmet tror jeg..
Bimmerlars Skrevet Februar 2, 2008 Skrevet Februar 2, 2008 Detta ser ut som en bra start! Hva blir det av motor og gir?
JAL_535i Skrevet Februar 9, 2008 Forfatter Skrevet Februar 9, 2008 Jaja, skjer litt.. noen deler har kommet, buret er kommet, venter på en hel del mer. Fra Turner Motorsport har jeg bestilt traversforinger i alu, diff foring og bakre bærearmsforinger i delrin. Forstilling demontert, pusses og lakkes: Bremsecalippere sandblåses, lakkes og overhales. Begynt å montere sammen forstillingen, nye lenkarmer, powerflexforinger, servotannstang... og venter på pakke fra koed Her er K-sport camberplatene klare til modifisering Svarte ringene viser hvor jeg skal flytte boltene til.
RoaldJ Skrevet Februar 9, 2008 Skrevet Februar 9, 2008 se her ja, var sannelig på tide med en update nå
JAL_535i Skrevet Februar 10, 2008 Forfatter Skrevet Februar 10, 2008 Dagens update. Modifisert K-Sport camberplatene: Bort opp hylser fra 12 til 14mm Borte først 8.5mm hull til boltene, så freste vi nedsenkning på 15x3mm, slik det var der boltene stod før også. Presser i tusenspor boltene igjen, Hadde ikke mindre presse på jobben til broren min, men gikk helt fint =) Og jaggu passa ikke boltene i hulla også! fornøyd jeg hehe så takk til bruttern for hjelpen idag =) Tilbake i garasjen har vi overhalt bremsekalipperene med nye pakninger, nipler og glidere, montert opp forstillingen og begynt litt på nye bakstillingen.
Margarus Skrevet Februar 11, 2008 Skrevet Februar 11, 2008 jøss dette her gikk fort under! kjempe projekt å ser kanon bra ut. hvilke motor snakker vi om her ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå