carlhaakon Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 hei jeg har nylig kjøpt en 1993 model 320 e36, da jeg fikk den sto plugga i olje så jeg bytta toppdeksel pakning. så fikk jeg høre etter en stund at den kansje gikk på 5 sylindere så da bytta jeg plugene på den og da jeg hadde gjort det fikk jeg etter tenning i eksosen litt av og til. så tok jeg opp igjen pluggene og da var spissen helt svart, men har ikke brukt bilen i mange timer etter jeg har bytta plugger så er dette normalt og eventulet hva kan vere galt eller gjøres?? hadde vert fint om noen som viste hva som kan vere galt eller om dette er normalt?
conan Skrevet Januar 28, 2008 Skrevet Januar 28, 2008 For fet blanding? Ettertenning er jo uforbrent bensin i eksosen, og pluggene er sota ned. Tar jeg mye feil her, alle andre?
E36Cab1 Skrevet Januar 28, 2008 Skrevet Januar 28, 2008 At pluggene er sota/svarte tyder på feit blanding(for mykje bensin i forhold til luft). Du sa ikkje om det er i nedoverbakke på motorbrems du får ettertenninga di?(skal teoretisk ikkje gå an på en EFI motor da men...). Men er det under kjøring kan det være uforbrent bensin i eksosen som antenner pga varme/glødetenning pga sotavleiringer,som igjen kommer av feit blanding.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå