egniii Skrevet Januar 27, 2008 Share Skrevet Januar 27, 2008 hei har en Alpine typeX 12" woofer. forsterkeren som driver denne wooferen har ikke innebygd delefilter :\ og det er ikke akkuratt pen lyd når wooferen "synger", spiller keyboard, gitar og trommer samtidig er ikke akkuratt ekspert på området, så lurer på om noen kunne linke en side til meg hvor de har et slikt filter jeg kan bruke. slik at jeg får ren bass til subben. og hvor skal jeg sette dette ? foran eller etter forsterker ? takker for alle svar ! mvh egniii ;D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egniii Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2008 ingen som har peiling ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egniii Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2008 jeg trenger hjelp asap, da jeg må gå til innkjøp av et slikt filter snaaart ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegsir Skrevet Januar 27, 2008 Share Skrevet Januar 27, 2008 er ikke noe sånn low-pass, all pass, eller high-pass opplegg på den da?forkortet til lp-ap-hp. fant akkurat ut av det på min forsterker her om dagen og da var problemet borte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Januar 28, 2008 Share Skrevet Januar 28, 2008 http://www.elutstyr.no/index.php?cPath=149_195 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egniii Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2008 de filtrene som ligger på elutstyr.no, er det samma hva jeg velger der ?? gjør alle samme nytten ? ser at på de fleste står det 150 wrms. wooferen min trekker 1000w rms ! har dette noe og si ? mhv egniii Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjaa Skrevet Januar 28, 2008 Share Skrevet Januar 28, 2008 Hei! Hva slags spiller har du? Ofte når man har spiller med egen subwoofer linjeutgang, så er det også innebygd delefilter i spilleren, altså du kan dele frekvensen aktivt (på signalet fra spilleren) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egniii Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2008 ja know, har ikke det på min spiller ! kan dette løse problemet ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egniii Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2008 denne spilleren: http://www.bernhardsbillyd.no/productview/19421685/ har den innebygd delefilter / bassutgang ? og kan denne være en løsning på problemet mitt ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjaa Skrevet Januar 28, 2008 Share Skrevet Januar 28, 2008 Det er subwoofer utgang på denne ja. Da må du koble forsterkeren du har til sub, til spillerens subutgang, også må du se på innstillinger hvordan det er med delefilter, nivå og slikt. Er ikke såå kjent med alpine spillere dessverre, så du får prøve deg fram litt, eller lese bruksanvisninga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egniii Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2008 aiight ;D får se om jeg får fikset problemet ;D takker for hjelp <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå