plumbo79 Skrevet Januar 28, 2008 Skrevet Januar 28, 2008 Kjøre litt hart ut i et kryss i går å da skjedde det, en forferdelig lyd "rrrrrrrrrr" (i mangel på noe bra utrykk )var sikker på at jeg skulle gå av veien men fikk heldigvis kjørt inn til en lomme bare 100 meter etter. Da jeg løftet bilen opp viste det seg at splinen (tror det heter det) på akslingen fra fordelerkassa til front diffen hadde dratt seg rund, trill rund er ikke et spor igjenn på dritten, hva skal jeg gjøre kan jeg sveise den? jeg plukket den bare av og kjører nå med bakhjuls trekk, kjennes ut som jeg har dårlig klutsj kommer nesten ikke opp bratte bakker. Hvordan er dette for midtdiffen kan det bli varmgang?
plumbo79 Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Skrevet Januar 28, 2008 Var ikke noen mansjett der så det var endel rust, kanskje dette som har gjort det, aldig dratt det hardt på tørr asfalt og jeg har kjørt mange av kilometerne ??
plumbo79 Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Skrevet Januar 28, 2008 Det er en som kan selge meg nye deler, mye arbeid å bytte?
plumbo79 Skrevet Februar 2, 2008 Forfatter Skrevet Februar 2, 2008 Bumper denne litt, hvis jeg får lov.
maasoey Skrevet Februar 5, 2008 Skrevet Februar 5, 2008 Jeg må bare beklage, men deler til 325iX er vanskelig å oppdrive. Har akkurat fått tak i en kar med en delebil. Håper for guds skyld at han sender det som han har lovet! Koster 8k + Moms hos Østbyen Bil i Bodø! Bare ring dit om du er rik hehe
plumbo79 Skrevet Februar 6, 2008 Forfatter Skrevet Februar 6, 2008 Splinen ser omtrent slik ut, tydelig slitt ned. Har funnet ut etter mange timer søking på engelske sider at dette er et svært vanlig problem på ixen og for de som er interesert så finnes det måter å forsterke på, den ene kan du se på bildet nedenfor der akslingen er shimset for å få splinen luenger inn i hylsa: Og den andre og forlenge og maskinere akslingen slik at den går helt inn i hylsa, da får man 50%mer overflate (men blir litt vanskeligere å evnt demont.)
oxygaxe Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 Er det delen som går inn på foredelingskassa? tJeg har mellomakslingen liggende, har også foretdelingskassa og fremdiffen (uten stikkakslingene) Har også drivakslingene bak, men ikke diffen. samt mellomakslingen som går bak til til diffen. Som sagt lengre opp så er det vanskelig å oppdrive deler til ix, så du har en pen mulighet nå Kom med bud.
plumbo79 Skrevet Februar 6, 2008 Forfatter Skrevet Februar 6, 2008 Ja stemmer det var kanskje deg jeg fikk mail fra, ved uhell greide jeg å slette deg men ja det er mulig jeg må ha noe men jeg er ikke lysten på å bytte hele fordelerkassa håpet jeg kom unna med ny mellomaksel foran (shimset) og at det er nok spor igjenn i innersplinen. Hva tror dere eller kan jeg evnt sveise fast den gamle
oxygaxe Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 Fordelingskassa sitter jo bare på 4 bolter om jeg ikke husker feil. Jeg kan ikke svare på ditt spm om maskinering desverre da jeg ikke har gjort det.. jeg demonterte hele drivlinjen og motor i ett fra bilen når jeg renska skallet og skrota den.
plumbo79 Skrevet Februar 6, 2008 Forfatter Skrevet Februar 6, 2008 Hvor mye skal du ha for fordelingskasse og mellomaksel da?
plumbo79 Skrevet Februar 6, 2008 Forfatter Skrevet Februar 6, 2008 Er 2500 billig? men fortsatt nyskjerrig på å sveise, med tanke på kanskje å ta ut mer hester senere.
Morty999 Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 håper for all del du IKKE kjører uten akslingen fremover? da kan du bare si farvel til fordelingskassa di hvertfall
plumbo79 Skrevet Februar 6, 2008 Forfatter Skrevet Februar 6, 2008 Jeg trodde også det men det er mange på e30tech.com som mener det motsatte (men jeg vet ikke)
Morty999 Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 ikke kjør en meter.. men siten du ahr kjørt en stund så er nok fordelingskassa utslitt allerede desverre... OVERHODE ikke bra å kjøre uten ene mellmakselen da dette går på viskosekobling med lameler.. som blir utslit hvis du kjører slik
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå