bjaa Skrevet Januar 28, 2008 Share Skrevet Januar 28, 2008 Hei! Sitter nå å planlegger litt til bygging av bilen nå, og lurer på om det er noen her som har brukt bandpasskasse i slike biler? Da tenker jeg på med portene opp hatthylla, da jeg ikke har skiluke.. Er lei av å ta ned setene for å få litt bra bass.. Så om noen har noen bilder eller erfaringer, så skrik ut ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Januar 28, 2008 Share Skrevet Januar 28, 2008 Fjern hattehyllehøytalerne istedet. Og invisterer noen kroner i frontsett. Funker som f. i min coupe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjaa Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2008 Ja altså høytalerene baki er ikke koblet til lenger, så lurer på å bare prøve med element i lukket kasse baki, og hull der høytalerene bak står i nå, må jo hjelpe litt det.. Så får se hva det blir til , men vurderer litt bandpass kasse, bare lurer på om det går med å montere røra til de opp der høytalerene bak skal være.. hmm.. Har et greit frontsett nå da, Hertz HSK 130 .. Men takket være BMWs dårlige plasering av mellomtone så er lyden så som så.. Så blir nok støping av nye dørtrekk snart, samt litt demping her og der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hedfelt Skrevet Januar 28, 2008 Share Skrevet Januar 28, 2008 Jeg ville bare fjernet høyttalerne bak, jeg får i hvertfall greit med bass inn bare ved å ha det slik. Men skal du begynne å kutte i hattehyllen så pass på at du ikke kutter over noe som er bærende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Januar 28, 2008 Share Skrevet Januar 28, 2008 sikker på at du ikke har skiluke? på min var det en utstansing i metallet bak setene som jeg slo ut med en hammer. Sjekk om du har det! Jeg har en 12tommer RF i lukket kasse baki , og det fungerer bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjaa Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2008 Helt sikker! Har nemlig coupe, og er nedfellbare bakseter i denne, så er ikke noe særlig metal bak seteryggene, men derimot I ryggen, så er det tykt med stål som demper lyden noe voldsomt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Januar 28, 2008 Share Skrevet Januar 28, 2008 oki.da så..:=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 28, 2008 Share Skrevet Januar 28, 2008 Båndpasskasse skal fungere kjempebra i e36! Det er berre å velga eit element som fungerer bra i båndpasskassa, og at basskassa er nøyaktigt bygd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maurtin Skrevet Januar 28, 2008 Share Skrevet Januar 28, 2008 hva er en bandpass kasse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Januar 28, 2008 Share Skrevet Januar 28, 2008 Les her: http://www.k-design.no/auto/tips-audio-basskasser.asp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Februar 4, 2008 Share Skrevet Februar 4, 2008 absolutt å anbefale bandpass i E36 da d er relativt tett mellom bagasje og cupe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sfh Skrevet Februar 4, 2008 Share Skrevet Februar 4, 2008 har du coupè og nedfellbar seterygg , så kan du forlenge låsene/krokene til seteryggen som står i fast i chassi slik at det blir en liten/passende slisse-åpning mellom rygg og hatthylle. så bygger du kassa med sub forover og heldekkende plate på kassa i/mot ryggen, og tetter slik det ikke lekker luft/bass bakover. om de i baksetet sitter mer oppreist skal/kan du ikke bry deg om, for du har fått max bass i bilen..hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Februar 9, 2008 Share Skrevet Februar 9, 2008 ville bygget bandpass jeg, da går bassporten opp mot bakruta, å bassen ruller på en måte inn i bilen langs taket= bedre bass PS bruk Aeroport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå