Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topic, hva kjennetegner en gåen katalysator?

Har en skranglelyd i eksosanlegget, har ikke vert under for å se om det er noen løse deksel. Men det virker som skranglinga øker med turtall og belastning. Ubelasta (tomgang, bremser på gir) så er det stille..

noen ideer?

Skrevet

Det kan du finne ut ved å inspisere den under for synlige feil og skader,slå på den for å sjekke om innmaten er løs og ta en avgass-måling viss du er ute etter å sjekke funksjonen på den rett og slett.

Kan være så enkelt at det er bare et varmeskjold som er løst oppunder,men må som sagt under bilen for å løse problemet ;)

Skrevet

kjen etter om det er bra trykk ut av potta! har innmatet smeltet så er det som regel tett! ellers så kan du ta å kakke litt på katalysatoren....ligger det noe løst inni den så er den gåen!

Skrevet

får legge meg under å kikke og banke litt når eg skal hjem på vinterferie.. maserte understellet på omborkjøring av ferja i helga så mulig det er et deksel som er løst eller d har blitt hull.. men ska kjenne etter om det er trykk i eksosen ut potta:)

Skrevet

Som sakt bank litt på den med hånna så kan du høre rasle lyd hvis innmaten er løs(defekt). kjenn med hånna bak potta, er det pulser er det greit, er det jevn strøm og svert varmt er den defekt.. er den tett starter ikke bilen... men tipper det er varme deksel eller noe annet som skrangler hvis du hører det tydelig(pleier ikke kunne høre en gåen katt med motor på) Lykke til:)

Skrevet

siden eg ikkje får bilen opp fra bakken så har eg tatt av alt rundt girspaken, og hører nå at det er et deksel som er løst, ikke tvil engang..

tipper det er det som ligger i fremkant med lamdaen, for det løsnet på forige e36min også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...