Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Skal bestille senkesett ganske snart nå, men klarer ikke helt å bestemme meg for hvilket... :lol:

Det blir enten Eibach Pro-Kit 30-25/30mm eller H&R 40/15, skal også ha senkeskål på 10mm. Skal monteres 19" felger til våren, så jeg skulle hatt noe som blir bra til dette 8)

Noen som har erfaring med disse senkesettene? Og om det kanskje er noen som har bilder av E39 med slik senk, å gjerne med 19" så hadde det vært knall! :lol:

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg har hatt H&R på denne:

132-3242_IMG.JPG

...denne:

dat01.jpg

...denne:

IMG_4045.jpeg

...denne:

da1.JPG

...denne:

9_-1762400737.jpg

...denne:

BIX%20055.jpg

...denne:

DSC00922.JPG

...denne:

153-5305_IMG.JPG

og til slutt, denne:

IMG_0707.JPG

Ingen E39'er desverre, men har vært 110% fornøyd hele veien..!

Tror nok ikke Eibach er noe dårligere, men har ikke prøvd det selv enda.

Skrevet
Ingen E39'er desverre, men har vært 110% fornøyd hele veien..!

Tror nok ikke Eibach er noe dårligere, men har ikke prøvd det selv enda.

Det var noen strøkne biler må jeg si! :D Er det 40-15mm du har brukt på disse? Vanskelig å bestemme seg, er litt redd for at bilen blir høyere foran selv med senkesett.. Er ikke så mye som skal til bak, men foran er det veldigt stort gap mellom dekk og skjerm(50-60mm) men blir sikkert ikke rett å måle på den måten heller :lol:

Er vel forresten deg jeg skal handle av? :)

Ingen som har bilder av E39 også?:D

Skrevet
Er vel forresten deg jeg skal handle av? :)

Regnet vel egentlig med det var du som hadde sendt mail ja.. :-)

På touringene har jeg hatt 35-20mm og på sedan 55-35mm.

Det er litt andre spesifikasjoner på E39 enn på E46.

Men syns det blir forholdsvis optimalt med 20mm mer senk foran.. 8)

Skrevet

Låner tråden din litt jeg bombtrack, siden jeg skal senke E39 selv.

Hvilken senking blir penest på E39? Vil ikke ha så lav bil, og vil ha komfort... Tenkte rundt 20-30mm. Men er vel penest å ha forskjellig senking foran og bak?

Noen forslag?

Skrevet
Låner tråden din litt jeg bombtrack, siden jeg skal senke E39 selv.

Hvilken senking blir penest på E39? Vil ikke ha så lav bil, og vil ha komfort... Tenkte rundt 20-30mm. Men er vel penest å ha forskjellig senking foran og bak?

Noen forslag?

Lav bil + kommfort = Eibach

Senket selv min E39 med Eiback og Bilstein Sport dempere bak og bilstein Sprint foran. Helt optimalt til mitt bruk ihvertfall.

Skrevet

Nå hadde riktignok jeg ikke det understellet du vurderer, men H&R coilovers. Senka bilen 2 cm mer foran enn bak, for å bak den "lik" over hjulbuene.

Jeg kan iallfall trygt anbefale H&R produktene ut ifra mine erfaringer på E39'a jeg hadde, og har kjøpt samme understell til min nye E60.

På bildene er bilen senka ca. 70/50:

DSC00223.jpg

DSC_0237And7More_tonemappedcopy.jpg

DSC_0332_27_28_29_30_31_tonemapped.jpg

DSC_0464.jpg

DSC_0466.jpg

DSC_0499.jpg

DSC_0265.jpg

Skrevet

oki ser ut som bra ut den kansje litt lav , kansje 40-20mm for min del

siden eg ikke har råd til og bytte ut orginal demperene , og vil da ikke senke den mer en 40mm , eller blir den for høy da hm , dette er ikke enkelt hehe , noen som har et bilde med 40-20 senking med 19"

her er foresten bilen

v5legzyhx68l8ud7d8ee.jpg

Skrevet
Nå hadde riktignok jeg ikke det understellet du vurderer, men H&R coilovers. Senka bilen 2 cm mer foran enn bak, for å bak den "lik" over hjulbuene.

Jeg kan iallfall trygt anbefale H&R produktene ut ifra mine erfaringer på E39'a jeg hadde, og har kjøpt samme understell til min nye E60.

På bildene er bilen senka ca. 70/50:

Var jo veldig fint senket denne, skulle egentlig hatt justerbart men har flere biler som trenger litt pengbruk.. :D Bedre at den er litt høyere bak enn fremme ser jeg..

oki ser ut som bra ut den kansje litt lav , kansje 40-20mm for min del

siden eg ikke har råd til og bytte ut orginal demperene , og vil da ikke senke den mer en 40mm , eller blir den for høy da hm , dette er ikke enkelt hehe , noen som har et bilde med 40-20 senking med 19"

Er ikke bilen din senket i det hele tatt?? Min har jo mye større gap mellom dekk og skjerm fremme.. Ikke enkelt nei, vil jo gjerne handle rett med en gang! :D

Veldig usikker men tror jeg kanskje må prøve H&R sitt på 40-15mm+senkeskål på 10mm..da blir det 50mm fremme og 15mm bak da, men bedre med litt stuk enn baktung touring :lol:

Får vente litt å se om det kanskje er flere som har bilder av slik senk :)

Kan gjerne være andre typer senk også da..

Skrevet

Jeg hadde Eibach 35/20 på min gamle E90 og var storfornøyd! Utrolig god komfort!

Jeg har lyst til å få min nye bil litt lavere, så har bestilt H&R 35/20 fjærer. Har hørt at disse "setter seg" litt mer enn Eibach etter man har kjørt en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...