Galskap Skrevet Januar 30, 2008 Skrevet Januar 30, 2008 da fylte jeg full tank ista 60 liter, og har nå kjørt omtrent 95 km og måler'n står på halv. annen lambdasonde er prøvd, så tviler på att det er den. annet som kan nevnes er att motoren m50b25, tidligere har vært turbomatet, så m3 3.2 liters dyser står på motoren, men dette skal vel ikke ha noe si da jeg plukket av den progressive btr og bruker den originale på bensingalleriet.. det lukter ikke bensin noe plass så har ikke noe lekkasjer. en ting til, er att på lavt turtall fjusker bilen en god del, skulle tro det var kondens, men det kommer og går så det virker litt rart, kommer jeg over 20 km/t og litt turtall funker den fint. men generelt drar den dårlig har og 2.0 liter's innsugsbelg om det har noe med saken og gjøre, samt eksosannlegg fra 2 liter
Galskap Skrevet Januar 30, 2008 Forfatter Skrevet Januar 30, 2008 evt. noen i trondheimsområdet som har fått tatt en rask diagnose for meg?
Galskap Skrevet Januar 30, 2008 Forfatter Skrevet Januar 30, 2008 da var jeg ute og kjørte en tur i morrest, kjørte til motor var god og varm, den virka faktisk hvassere nå, og fantes ikke teng på fjusking. så med tanke på att det er minusgrader ute, så vil jeg tro kondens har skyld i fjuskinga? men det bensinforbruket er fortsatt ett mysterium, kan det være m3 dysene?
Minibusa Skrevet Januar 30, 2008 Skrevet Januar 30, 2008 En dyse er som en kran, den slipper gjennom bensin som står under trykk, hver gang den får en impuls. Øker du størelsen på dysen uten og forandre åpningstiden på dysen vil den slippe gjennom mer bensin, så enkelt er det... Dvs om du ikke har et chip eller mulighet til og styre dette med et datasprut, vil den bruke mer bensin. Kan nok hende fuskingen på kald motor skyldes at den holder på og drukne. Vanskelig og stille diagnose uten og vite mer eller ha sett bilen, men har du har mulighet til og få lånt deg en bredbånds lamda vil du kunne se om dette er tilfelle med en gang...
ehrnst Skrevet Januar 30, 2008 Skrevet Januar 30, 2008 Dyser.... Motorstyringen din tror at du har orginale dyser, la oss si 220cc @ 3 bar Når LMM gir signal om at du har så så my luft inn leter hjernen opp i tabellen å finner ut at du skal ha 3ms åpningstid på dysene. I ditt tilfelle har du byttet om dysene til noen større, kanskje 330cc @ 3bar Så når disse får "beskjed" om å kjøre en åpningstid på 3ms vil de sprute mer fuel enn de orginale dysene, og det resulterer i drukning/fjusk Plukk ut en plugg å se på den, evnt legg et bilde av pluggen her
opt Skrevet Januar 30, 2008 Skrevet Januar 30, 2008 3.2 dyser har 5.0 bar trykk når de sitter i en 3.2 motor, mens resten av motrene har 3.5 bar. Mulig det også virker inn.
Sir Hofstad Skrevet Januar 30, 2008 Skrevet Januar 30, 2008 Dyser....Motorstyringen din tror at du har orginale dyser, la oss si 220cc @ 3 bar Når LMM gir signal om at du har så så my luft inn leter hjernen opp i tabellen å finner ut at du skal ha 3ms åpningstid på dysene. I ditt tilfelle har du byttet om dysene til noen større, kanskje 330cc @ 3bar Så når disse får "beskjed" om å kjøre en åpningstid på 3ms vil de sprute mer fuel enn de orginale dysene, og det resulterer i drukning/fjusk Plukk ut en plugg å se på den, evnt legg et bilde av pluggen her Og 02-sensor gjør hva?
ehrnst Skrevet Januar 31, 2008 Skrevet Januar 31, 2008 Dyser....Motorstyringen din tror at du har orginale dyser, la oss si 220cc @ 3 bar Når LMM gir signal om at du har så så my luft inn leter hjernen opp i tabellen å finner ut at du skal ha 3ms åpningstid på dysene. I ditt tilfelle har du byttet om dysene til noen større, kanskje 330cc @ 3bar Så når disse får "beskjed" om å kjøre en åpningstid på 3ms vil de sprute mer fuel enn de orginale dysene, og det resulterer i drukning/fjusk Plukk ut en plugg å se på den, evnt legg et bilde av pluggen her Og 02-sensor gjør hva? Heh, glemte det var lambda på disse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå