Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

da fylte jeg full tank ista 60 liter, og har nå kjørt omtrent 95 km og måler'n står på halv.

annen lambdasonde er prøvd, så tviler på att det er den.

annet som kan nevnes er att motoren m50b25, tidligere har vært turbomatet, så m3 3.2 liters dyser står på motoren, men dette skal vel ikke ha noe si da jeg plukket av den progressive btr og bruker den originale på bensingalleriet.. det lukter ikke bensin noe plass så har ikke noe lekkasjer.

en ting til, er att på lavt turtall fjusker bilen en god del, skulle tro det var kondens, men det kommer og går så det virker litt rart, kommer jeg over 20 km/t og litt turtall funker den fint. men generelt drar den dårlig

har og 2.0 liter's innsugsbelg om det har noe med saken og gjøre, samt eksosannlegg fra 2 liter

Skrevet

da var jeg ute og kjørte en tur i morrest, kjørte til motor var god og varm, den virka faktisk hvassere nå, og fantes ikke teng på fjusking. så med tanke på att det er minusgrader ute, så vil jeg tro kondens har skyld i fjuskinga?

men det bensinforbruket er fortsatt ett mysterium, kan det være m3 dysene?

Skrevet

En dyse er som en kran, den slipper gjennom bensin som står under trykk, hver gang den får en impuls.

Øker du størelsen på dysen uten og forandre åpningstiden på dysen vil den slippe gjennom mer bensin, så enkelt er det...

Dvs om du ikke har et chip eller mulighet til og styre dette med et datasprut, vil den bruke mer bensin.

Kan nok hende fuskingen på kald motor skyldes at den holder på og drukne.

Vanskelig og stille diagnose uten og vite mer eller ha sett bilen, men har du har mulighet til og få lånt deg en bredbånds lamda vil du kunne se om dette er tilfelle med en gang...

Skrevet

Dyser....

Motorstyringen din tror at du har orginale dyser, la oss si 220cc @ 3 bar

Når LMM gir signal om at du har så så my luft inn leter hjernen opp i tabellen å finner ut at du skal ha 3ms åpningstid på dysene.

I ditt tilfelle har du byttet om dysene til noen større, kanskje 330cc @ 3bar

Så når disse får "beskjed" om å kjøre en åpningstid på 3ms vil de sprute mer fuel enn de orginale dysene, og det resulterer i drukning/fjusk

Plukk ut en plugg å se på den, evnt legg et bilde av pluggen her

Skrevet
Dyser....

Motorstyringen din tror at du har orginale dyser, la oss si 220cc @ 3 bar

Når LMM gir signal om at du har så så my luft inn leter hjernen opp i tabellen å finner ut at du skal ha 3ms åpningstid på dysene.

I ditt tilfelle har du byttet om dysene til noen større, kanskje 330cc @ 3bar

Så når disse får "beskjed" om å kjøre en åpningstid på 3ms vil de sprute mer fuel enn de orginale dysene, og det resulterer i drukning/fjusk

Plukk ut en plugg å se på den, evnt legg et bilde av pluggen her

Og 02-sensor gjør hva?

Skrevet
Dyser....

Motorstyringen din tror at du har orginale dyser, la oss si 220cc @ 3 bar

Når LMM gir signal om at du har så så my luft inn leter hjernen opp i tabellen å finner ut at du skal ha 3ms åpningstid på dysene.

I ditt tilfelle har du byttet om dysene til noen større, kanskje 330cc @ 3bar

Så når disse får "beskjed" om å kjøre en åpningstid på 3ms vil de sprute mer fuel enn de orginale dysene, og det resulterer i drukning/fjusk

Plukk ut en plugg å se på den, evnt legg et bilde av pluggen her

Og 02-sensor gjør hva?

Heh, glemte det var lambda på disse :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...