Larsi Skrevet Januar 30, 2008 Skrevet Januar 30, 2008 Hei. Er nær et innkjøp av 525 (93 mod) delebil som har en M50B25 motor, denne er chippet på fabrikken i tyskland og yter bortimot 225hk. Den har også en Hartge bakpotte. (bare for å nevne det) Den har en 6-trinns automat girkasse, og strøkent skinninteriør som muligens kommer for salg. (Skal sladde MED bilen, ikke inni bilen. for de som tok den ) Eg har en orginal 520i 12v som er manuell. (M20B20) Hva må til for å bytte motoren fra delebilen og over i min? -Nå vil eg ha et detaljert svar. Altså, eg vil vite HVA som må gjøres med det elektriske for å få dette til å fungere. Om noen kan forklare dette på en god, og effektiv måte så er det ingenting som er bedre. Er det noen problemer som kan dukke opp? lodding/modifisering av det elektriske? bytte bensinpumpe fra delebil og over til min, sammen med motor? evt. noe mer som må byttes over? Eksosanlegget må eg sikkert ha fra M50`n? Trekker bare så jævlig ned at det er automat. Takker så meget om noen hjelper meg her. Hvis delebilen blir kjøpt inn, og motor går på plass innen kort tid, så blir bilen å se på rudskogen, antagligvis ribbet Med pustehjelp eller ikke, men det kan skje. Men dette kan bare skje om eg får litt hjelp her. Hehe.
Gunnar Skrevet Januar 30, 2008 Skrevet Januar 30, 2008 5-trinns automat med overdrive. Ellers er det "bare" å flytte over motor, ledningsnett og hjerne, og koble de sammen ved motorkontakten. Så kan du bruke bilen som den er fra før, med unntak av motoren. Skal du ha over bremser og understell (som du bør), så er det en større skrujobb. Instrumentpanel og slike ting kan du la stå.. om du skal gjøre det enklest mulig.
Larsi Skrevet Januar 30, 2008 Forfatter Skrevet Januar 30, 2008 Så du sier at eg må ta HELE elnettet fra den og oppi min? Kan du prøve og gå litt mer ned i detaljer?
Larsi Skrevet Januar 30, 2008 Forfatter Skrevet Januar 30, 2008 Blir det lettere om eg kjører på med datasprut?
sgrevskott Skrevet Januar 31, 2008 Skrevet Januar 31, 2008 problemet er hvis du f.eks har simens kontakter fra før, og bosch på den nye.. da har du et langt prosjekt forran deg om du ikke vil kutte i ledningsnettet! Jeg har nettopp gjort dette. Har bruk ca 400 timer på bytte av el nett, ny motor, alt av understell og alt inni. men når eg er ferdig, så er det vel verd det! hehe:D
Larsi Skrevet Januar 31, 2008 Forfatter Skrevet Januar 31, 2008 Skal sjekke opp i det. Er det et delvis detaljert prosjekt på forumet der noen har gjordt dette, med bilder av elnettet og forklaringer? eller kan noen lage en forklaring og si meg hva som skal/må gjøres??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå