jensemann23 Skrevet Januar 31, 2008 Share Skrevet Januar 31, 2008 Har hatt biltema-lambdasonden min( nr 2) siden april i fjor nå. Bilen har fungert helt fint men nå jager den +- ca 200 RPM (800-1000) på tomgang, og når jeg trår gassen i bunn i 5.gir i ca 80-90 km/h stiger forbruksnålen opp til 20l/100 km. Altså 2 liter på mila. Vanligvis stopper den på 1,6. Og ja, bilen bruker mere bensin enn normalt igjen. Nå er jeg lei denne dritten her. Har prøvd å kjøre uten lambda, men da bruker den også like mye. :S::S Forbanna nå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 31, 2008 Share Skrevet Januar 31, 2008 Da vil jeg tro det er noe annet. Ala falskluft, dårlige pakninger og vakumslanger. Evt veldig slitt fordeler/ tennplugger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Januar 31, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2008 hmm, men det var nøyaktig samme symptomer som da sist lambdaen gikk.. Skal måle den etterpå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 31, 2008 Share Skrevet Januar 31, 2008 Hva slags motor er det snakk om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Januar 31, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2008 m40b18. Problemet er løst, ledningen til Lambdasonden var smeltet på eksosanlegget. Kortsluttet forvarmingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå