Gå til innhold

har problemer med litt motorfusk bensinforbruk på 535i e34

BMWDaniel
 Share

Anbefalte innlegg

hei

har akkurat byttet toppen på bilen min nyoverhalt topp, ny kam og vippearmer osv. da jobben var gjort har bilen brukt mye bensin, her snakker vi 1,7 på blanda kjøring.. pluss at tomgangen når motorn er varm er ujevn.

jeg hadde en teori om at det var oljetemp sensoren som sitter på enden av toppen fordi det er den eneste sensoren som ble med toppen jeg kjøpte. så byttet over sensoren fra gamle toppen men det hjalp ikke.

merker når motorn er kald går det pent faktisk, så det virker som om styreenheten tror at motorn er kald hele tiden og kjører på med mye bensin. mistenker da at et av temp. sensorne på kjølevesken er deffekte. den ene går vel til instrumentet(blå) og den andre(sort) er vel til styreenhet (noen sm vet dette?)

CO på bilen var på 0,20... skal vel helst være på 0,02. hvis ikke det er tempføler kan det jo være lambda sonde da.

noen som har noen erfaringer? virker hvertfall som om bilen går med "chocke" hele tiden..

takker for svar :D

mvh Daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel vanntemp som sitter på enden av toppen vel? Ikke olje. Men er det ikke 2 sensorer? en for måleren og en for motorstyring?

jo det er 2 sensorer som siter fremme på toppen eller ved termostaten som er vanntemp, ene er til styreenhet og andre til instrument. men det sitter også en sensor på andre enden av toppen altså ved syl nr 6. på innsugssiden av toppen. det var den jeg bytte men det hjalp ikke.. skal nå enten prøve å bytte lambda sonde eller den vanntemp sensoren som går til styreenheten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...