kvevve Skrevet Februar 1, 2008 Share Skrevet Februar 1, 2008 Jeg har en BMW 320D Touring 2001-modell som desverre kom med kasett/radio. Lyden fra denne er tidvis helt ok, men savner virkelig muligheten til å spille en CD. Har snust litt rundt etter original CD-spiller til denne bilen, men fått inntrykk av at det er dyrt og vanskelig å skaffe. Uoriginal spiller har jeg tenkt på, men vil helst ikke ødelegge dashbordet mitt. Jeg tror jeg har kommet frem til at en CD-veksler er det mest fornuftige valget her. Kan noen komme med noen forslag til spillere, og er det noen som vet om det er lagt opp til bruk av CD-veksler i utgangspunktet? Altså, er det linjeutgang til det, og kan jeg være så heldig å ha kabler trekt bak i bilen på forhand? En annen ting er at lyden er riimelig tam. Jeg har troen på at den blir adskillig bedre med signaler fra CD i stedet for radio, men tror også jeg må slå til med en liten subb av noe slag for å få litt mer trøkk. Jeg har sett bilradiospesialisten har en liten aktiv sak til rundt to lapper, og også at biltema har en aktiv liten krabat til tusenlappen. Noen her med erfaring fra disse? Jeg er i bunn og grunn kun ut etter bedre lyd, da kombinasjonen radio og trauste høyttalere i dag er litt i det tammeste laget. Har ikke tenkt å bruke titusenvis av kroner på å fylle bagasjen med basskasser. Andre alternativer til en rimelig oppgradering mottas med takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svensson Skrevet Februar 1, 2008 Share Skrevet Februar 1, 2008 Du har jo muligheten til å skaffe deg ipod adapter..den er kanskje et billigere alternativ til en original cd-veksler. Samt at du kan ha en del mer musikk der. Har cd-veksler selv i min 320D, og jeg har mest lyst på Ipod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvevve Skrevet Februar 1, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2008 Du har jo et poeng der.. den eneste bakdelen med det er vel at jeg må kjøpe en iPod, og det koster jo et par tusenlapper det også. Et iPod-interface koster 1169 danske kroner hos Koed, og der står det bl.a. at den kan styres via radioen. Jeg tviler sterkt på at makkverket jeg har av en radio kan styre noen iPod... Har heller ikke funnet noen knapp som kan bytte over til en eventuell CD-veksler eller iPod eller andre "auxilliary" ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svensson Skrevet Februar 1, 2008 Share Skrevet Februar 1, 2008 Du har jo muligheten til å skaffe deg en original cd spiller og da..business spiller. De koster jo ikke allverden. Solgte min for 1800 jeg. Der har du muligheten til å koble opp ipod. Uten at den er via radioen. Veldig lett og montere, og er rimelig sikker på at det er plug and play Det ser bedre ut med en slik spiller, enn med en uoriginal en. Du har jo og mulighet til cd-veksler her, men trenger egentlig ikke det da du kan bare hive den inn frammi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maurtin Skrevet Februar 1, 2008 Share Skrevet Februar 1, 2008 Har en brukt Sony CD-veksler du kan få kjøpe med meg om du er intressert. Den tar 10 CD'er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå