BMW 4 EVER Skrevet Februar 1, 2008 Skrevet Februar 1, 2008 Holder på å kjøpe en 525TDS som ikke går skikkelig. Har vært byttet motor i den, å etter det går den ikke skikkelig. Har forhørt meg litt, og får vite at det kan være dysene eller høttrykspumpen som ikke er skikkelig innstilt, og at det muligens kan være styreenheten som har gått i nødmodus. Høres ut som om det ligger en skiftenøkkel i motoren, å det kommer ingen sort røyk fra eksosen. Vil egentlig tro at det kan være dysene eller pumpen, siden det er mekansik styrt å ikke via styrenheten. Noen forslag noen? Takker for alle svar
E36Cab1 Skrevet Februar 2, 2008 Skrevet Februar 2, 2008 Er dette en E34? Da er det vel en vanlig forkammer motor. Er det rekkepumpe eller fordelerpumpe i desse? Sjekk først kompr og innv.lekkasje på motoren viss du ikkje veit ka tilstand motoren er i. Dysene kan du trykkteste,står stempla angitt åpningstrykk på de.Sjekk tenning på register,og eventuelt med en svanehals eller måleur. Eventuelt still alt inn på nytt med låseverktøy. Elimineringsmetoden er en grei metode
BMW 4 EVER Skrevet Februar 2, 2008 Forfatter Skrevet Februar 2, 2008 Ja.. det er en E34. står en høttrykkspumpe som er drevet av registeret, å den deler ut til hver av dysene. tror det er en enkel innstillings sak. motoren har gått litt over 100 000 å det er ny topp på den. Mulig det kanskje kan ha noe med automat kassen å gjøre, men då bygger jeg den bare om til manuell.. får med en komplett delebil, så er manuell på.
mbkomfort Skrevet Februar 2, 2008 Skrevet Februar 2, 2008 Sjekk tenning, automaten lager vel ikke ulyder i motoren . dyser og pumpe skal ikke være litt slitt engang etter 100k
BMW 4 EVER Skrevet Februar 2, 2008 Forfatter Skrevet Februar 2, 2008 sjekke tenningen??? skal vel ikke bytte tennplugger og då??? Er en diesel dette. er vel ikke så mye tenning der siden diesel eksplodere under høyt trykk....?? eller.
Bimmerlars Skrevet Februar 2, 2008 Skrevet Februar 2, 2008 sjekke tenningen??? skal vel ikke bytte tennplugger og då???Er en diesel dette. er vel ikke så mye tenning der siden diesel eksplodere under høyt trykk....?? eller. Du har nok misforstått litt. En diesel må også ha tenning, hvis ikke ville det ikke blitt noen forbrenning. En dieselmotors tenning er når dieselen selvantenner. Pga. kompresjonen i en dieselmotor blir det veldig varmt under kompresjon og forbrenningstakten så feil tenningstidspunkt lager hull i stempla veldig fort. Stempeltoppen er nesten flytende i forbrenningstakten
Gjest Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 var og så på delebilen til han karen som selger dette for en stund siden... useriøs type... Motoren som ikke har gått mer enn 100 og noe tusen kommer fra en helt ihjel kjørt polsk bil, den har garantert gått lengre... hvor mye er det snakk om å betale for bilen da? jeg ville vært veldig forsiktig med å kjøpe denne bilen, og jo, pumpen er elektronisk styrt, står DDE 2.1 system på disse... og "høytrykkspumpe" brukes om commonrail pumper... tenning på en diesel bestemmes av når dieselen pumpes inn...
BMW 4 EVER Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Skrevet Februar 4, 2008 I følge TIS så må pumpen justeres med en måler. Altså ikke elektronisk. Hvis ikke dette er juster skikkelig så kan det være årsaken... er ikke snakk om mer en 40.000 for begge bilene. å kan egentlig ikke klage på den prisen. Motor i reserve, Manuell gir, 3 turboer osv. Henter bilen i dag.
bmw520 Skrevet Februar 4, 2008 Skrevet Februar 4, 2008 vel, denne har garantert en slitt pumpe, om den har passert 300k, vil tro at tenningen er på tryne feil på denne, får d må stilles inn meget nøyaktig, så er stilverket et helsike på disse også.
BMW 4 EVER Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Skrevet Februar 4, 2008 Har en fordel med at jeg jobber på Jæger sentrum kokstad, å har tilgang til alt spesialverktøy som trengs å all den info som trengs.. Hvis pumpen er gåen, kan jeg jo altids prøve å bytte fra den andre bilen, eller levere den inn til dieselpumpe service. Tror dette kan bli bra. Men man vet jo aldri.
bmw520 Skrevet Februar 4, 2008 Skrevet Februar 4, 2008 å få den sjekket er ikke dumt, for d er dieselpumpa som er den svake lenken på disse motorene, utenom d, så er d en knall motor. men når du da har tilgang til utstyr, så begynn med tenningen du, tviler på at d er hjernen, da dette er et skjeldent tilfelle at d skjer no med den.
Gjest Skrevet Februar 4, 2008 Skrevet Februar 4, 2008 vel, hjernen på bilen er chippet... og ja, pumpa må justeres "manuellt".. men den er elektronisk styrt.. jeg har åpnet slike pumper selv, har justert dem osv... fatter ikke hvordan en slik bil skal være verdt 40k..hadde jeg fått 40k for min hadde jeg solgt den på dagen...den trenger lakking av panser og skjerm (+noe detaljer)..har 540front og fanger, m tech skjørter, 2+2 el. sort skinn fra m5... er manuell... 540 bremser og stab stag... bilstein dempere... ++ men men...er ikke alt man skal forstå... tilbake til den aktuell pumpen, så er det en vp20 pumpe, som er det så og si alle tyske diesler har (vp44 f.eks er i bunn og grunn samme pumpa)... så den er ikke noe svakere enn på andre diesler... jeg har også de aktuelle spes verktøyer, løftebukk++++ hjemme...mener allikevel ikke at den er verdt 40k... men uansett lykke til
BMW 4 EVER Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Skrevet Februar 4, 2008 Hei hei.. Då har jeg nettopp kommet hjem etter bilkjøp. Er meget fornøyd med bilen. Tok den opp på jobben å tok en korttest, å der kom det opp feil på DME. Kontrolerte litt sånn å litt slik, å fant rimelig fort ut at pumpen ikke var grunninstilt, det var diesel lekasje fra pumpen i koplinger. Bestiller nytt pakningssett i morgen. Tror dette blir bra når alt blir tett å alt får de instillingene de skal ha. Når det gjelder prisen, så er det faktisk den billigste jeg har funnet på nettet. de andre ligger mellom 69.000 og 105.000 i den årsklassen. Å to biler for 40.000 er vel egentlig ikke en pris man kan klage på spør du meg då....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå