Gå til innhold

Skal bytte fra m50b20 - m50b25, hva trengs? e34


Hankook
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skal sette inn en m50b25 i min e34 91mod som har m50b20 fra før.

Hva trengs?

Hvor mye må jeg bytte?

Er motoren plugg and play?

Må bremser framme og bak byttes?

drivverk, hva må byttes?

Er lednings nette det samme?

Er motorfestene de samme?

Takk for alle svar

Endret fra:

Jeg skal iløpet av våren/sommer skifte motor i 520'n min.

Sitter å vurderer hvilken motor jeg skal sette i.

M50b25

S38/B36/38

Noen her som vet hva som trengs av deler for og skifte til en av disse motorene?

Eller er det noen andre motorer som er anbefalt og passer rett nedi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha m50b25, har bestemt meg nå

Fra tidligere:

E34 power: Har mest lyst til å sette i en s38 motor.

Men det kommer an på hvor mye arbeid det er som må til for å få dette på.

Noen som vet litt om hva som må til for sette i en av disse motorene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hva med å konvertere bilen din til etanol og så chippe den etterpå? Du får en grei effektøkning og sparer en del tid og penger.

Etanolkit'et kan brukes med etanol, bensin/etanol blanding og ren bensin. Det finnes en eller to bensinstasjoner her i stavanger(en av de er på forus, petroleumsveien)

Det skal gi mellom 10-20% effektøkning og koste en del mindre per liter enn bensin (de oppgir 8,50 literen, men jeg vet ikke hvor "oppdatert" den prisen er)

http://213.167.100.94/e85/index.htm

Tenker på å så investere i det selv :)

-camxer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bygde om min E36 fra M50B20 til M50B25 her for litt siden. Det jeg trengte var motor, ledningsnett, hjerne, girkasse, mellomaksel, luftmengdemåler, og eksos. Jeg har ikke godkjent den enda, men etter det jeg har hørt så må jeg bytte stabstag bak, og dempere/fjærer... Resten skal visst være noalig likt... Men dette gjelder E36 da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bygde om min E36 fra M50B20 til M50B25 her for litt siden. Det jeg trengte var motor, ledningsnett, hjerne, girkasse, mellomaksel, luftmengdemåler, og eksos. Jeg har ikke godkjent den enda, men etter det jeg har hørt så må jeg bytte stabstag bak, og dempere/fjærer... Resten skal visst være noalig likt... Men dette gjelder E36 da!

Skal ikke eksos og dempere/fjærer gå omhverandre på alle 6-sylindrede? Utenom M3 såklart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Jeg bygde om min E36 fra M50B20 til M50B25 her for litt siden. Det jeg trengte var motor, ledningsnett, hjerne, girkasse, mellomaksel, luftmengdemåler, og eksos. Jeg har ikke godkjent den enda, men etter det jeg har hørt så må jeg bytte stabstag bak, og dempere/fjærer... Resten skal visst være noalig likt... Men dette gjelder E36 da!

Skal ikke eksos og dempere/fjærer gå omhverandre på alle 6-sylindrede? Utenom M3 såklart...

De passer fint omhverandre, dette var ang. godkjenning. Eksosen er litt forskjell, passer sikkert på, men anlegget ser anderledes ut. Ihvertfall på det som jeg satte på, der var det 2 rør så si hele turen på B25 motoren. Jeg tror det må byttes dempere og fjærer for å få det godkjent. Mener det er forskjell der faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...