Hankook Skrevet Februar 2, 2008 Share Skrevet Februar 2, 2008 Jeg skal sette inn en m50b25 i min e34 91mod som har m50b20 fra før. Hva trengs? Hvor mye må jeg bytte? Er motoren plugg and play? Må bremser framme og bak byttes? drivverk, hva må byttes? Er lednings nette det samme? Er motorfestene de samme? Takk for alle svar Endret fra: Jeg skal iløpet av våren/sommer skifte motor i 520'n min. Sitter å vurderer hvilken motor jeg skal sette i. M50b25 S38/B36/38 Noen her som vet hva som trengs av deler for og skifte til en av disse motorene? Eller er det noen andre motorer som er anbefalt og passer rett nedi? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E34 power Skrevet Februar 2, 2008 Share Skrevet Februar 2, 2008 Tung bil,stapp i 3.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hankook Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2008 Skal ha m50b25, har bestemt meg nå Fra tidligere: E34 power: Har mest lyst til å sette i en s38 motor. Men det kommer an på hvor mye arbeid det er som må til for å få dette på. Noen som vet litt om hva som må til for sette i en av disse motorene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Februar 4, 2008 Share Skrevet Februar 4, 2008 Finn deg en delebil i tyskland, koster litt, men enklere få jobben gjort om du har alt for hånd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hankook Skrevet Februar 20, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2008 Bumper denne, siden jeg har forandret hele posten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
camxer Skrevet Februar 20, 2008 Share Skrevet Februar 20, 2008 Hva med å konvertere bilen din til etanol og så chippe den etterpå? Du får en grei effektøkning og sparer en del tid og penger. Etanolkit'et kan brukes med etanol, bensin/etanol blanding og ren bensin. Det finnes en eller to bensinstasjoner her i stavanger(en av de er på forus, petroleumsveien) Det skal gi mellom 10-20% effektøkning og koste en del mindre per liter enn bensin (de oppgir 8,50 literen, men jeg vet ikke hvor "oppdatert" den prisen er) http://213.167.100.94/e85/index.htm Tenker på å så investere i det selv -camxer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hankook Skrevet Februar 20, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2008 det blir uansett 2.5liter til og begynne med, er noe skeptisk til noe etanol ombygging. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pestario Skrevet Februar 20, 2008 Share Skrevet Februar 20, 2008 Jeg bygde om min E36 fra M50B20 til M50B25 her for litt siden. Det jeg trengte var motor, ledningsnett, hjerne, girkasse, mellomaksel, luftmengdemåler, og eksos. Jeg har ikke godkjent den enda, men etter det jeg har hørt så må jeg bytte stabstag bak, og dempere/fjærer... Resten skal visst være noalig likt... Men dette gjelder E36 da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a_hansen Skrevet Februar 21, 2008 Share Skrevet Februar 21, 2008 jeg har bygd om min e34 m50 b20 til m50 b25. eneste jeg byttet var motor hjerne lmm og ledningsnett på motoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet Februar 21, 2008 Share Skrevet Februar 21, 2008 Jeg bygde om min E36 fra M50B20 til M50B25 her for litt siden. Det jeg trengte var motor, ledningsnett, hjerne, girkasse, mellomaksel, luftmengdemåler, og eksos. Jeg har ikke godkjent den enda, men etter det jeg har hørt så må jeg bytte stabstag bak, og dempere/fjærer... Resten skal visst være noalig likt... Men dette gjelder E36 da! Skal ikke eksos og dempere/fjærer gå omhverandre på alle 6-sylindrede? Utenom M3 såklart... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pestario Skrevet April 22, 2008 Share Skrevet April 22, 2008 Jeg bygde om min E36 fra M50B20 til M50B25 her for litt siden. Det jeg trengte var motor, ledningsnett, hjerne, girkasse, mellomaksel, luftmengdemåler, og eksos. Jeg har ikke godkjent den enda, men etter det jeg har hørt så må jeg bytte stabstag bak, og dempere/fjærer... Resten skal visst være noalig likt... Men dette gjelder E36 da! Skal ikke eksos og dempere/fjærer gå omhverandre på alle 6-sylindrede? Utenom M3 såklart... De passer fint omhverandre, dette var ang. godkjenning. Eksosen er litt forskjell, passer sikkert på, men anlegget ser anderledes ut. Ihvertfall på det som jeg satte på, der var det 2 rør så si hele turen på B25 motoren. Jeg tror det må byttes dempere og fjærer for å få det godkjent. Mener det er forskjell der faktisk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
verticalescape Skrevet April 23, 2008 Share Skrevet April 23, 2008 Hvis du har massive bremseskiver fremme, må du bytte de til ventilerte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå