Singda Skrevet Februar 2, 2008 Skrevet Februar 2, 2008 Er ikke så altfor lenge siden jeg monterte turbo på min 325i e36. Har haltech f5 tillegsprut og 2 dyser før spjeldet så den får nokk bensin,Men det jeg ikke skjønner er at i 1,2,3 gir så kan jeg dra ut girene skikkelig, men når jeg kommer i 4 gir over 3500 rpm ca så begynner den å fjuske å kutter liksom å vill ikke videre oppover. Men greia er jo at den får nokk bensin, ser jo det på lambdamålern, men den vill bare ikke gå over 3500-4000 rpm. Noe forslag om hva det kan være?
325ixturbo Skrevet Februar 2, 2008 Skrevet Februar 2, 2008 turbotrykket slukker gnisten din juster gap på pluggen til 0.5
Singda Skrevet Februar 2, 2008 Forfatter Skrevet Februar 2, 2008 turbotrykket slukker gnisten din juster gap på pluggen til 0.5 Okey! men hvordan justerer jeg gap på de da?=)
325ixturbo Skrevet Februar 2, 2008 Skrevet Februar 2, 2008 kjøp deg føleblad sett i mellom og klemm sammen i skruestikke eller bank forsiktig sammen
Singda Skrevet Februar 2, 2008 Forfatter Skrevet Februar 2, 2008 kjøp deg føleblad sett i mellom og klemm sammen i skruestikke eller bank forsiktig sammen Okey,Men sikker på at jeg skal banke de innover? veit ikke om det har noe betydning men har 3,5mm mls pakning, toppen blir jo over 1mm høyere en orginalt da
///MoePower Skrevet Februar 2, 2008 Skrevet Februar 2, 2008 Toppakningen din skal ikke ha noe å si. Du kan også ha feil tenningstidspunkt og/eller tenningsbank som gjør at den "kutter" slik du sier.
325ixturbo Skrevet Februar 2, 2008 Skrevet Februar 2, 2008 trykk sammen stiften/elektroden på pluggen å prøv, det er bare ett tips, mls n har ikke noe med dette å gjøre
Singda Skrevet Februar 2, 2008 Forfatter Skrevet Februar 2, 2008 skjønner, tviler veldig sterkt på at det er tenningsbank, i alle girene under 4 er det jo bare å gi full pupp er liksom bare 4 gir (kansje 5 og,men tørr ikke å kjøre så fort ) som fjusker, Skal prøve det med pluggene jeg tenker jeg,så får vi se
///MoePower Skrevet Februar 2, 2008 Skrevet Februar 2, 2008 Du må huske på at motoren jobber mye mer i 4 og 5 gir enn 1-2-3 gir. Mer temperatur, det er da tenningsbank oppstår. Sannsynligheten for at det er tenningsbank er ikke stor, men den er der. Hvilken form for ladeluftkjøling har du?
Singda Skrevet Februar 2, 2008 Forfatter Skrevet Februar 2, 2008 Du må huske på at motoren jobber mye mer i 4 og 5 gir enn 1-2-3 gir. Mer temperatur, det er da tenningsbank oppstår. Sannsynligheten for at det er tenningsbank er ikke stor, men den er der. Hvilken form for ladeluftkjøling har du? Ja skjønner, har en god speed intercooler, skal kjøle lufta bra den altså.
///MoePower Skrevet Februar 2, 2008 Skrevet Februar 2, 2008 Hmm, du sier du har tilleggsprutet før gasspjeldet? Ikke det at jeg er ekspert på dette, men er ikke det mest ideelle å ha de etter gasspjeldet, rett i innsuget? Vet ikke hvor mye det kan ha å si men.. Bare kommer med tips.
Singda Skrevet Februar 2, 2008 Forfatter Skrevet Februar 2, 2008 Hmm, du sier du har tilleggsprutet før gasspjeldet?Ikke det at jeg er ekspert på dette, men er ikke det mest ideelle å ha de etter gasspjeldet, rett i innsuget? Vet ikke hvor mye det kan ha å si men.. Bare kommer med tips. Veit ikke hvor mye det har ¨å si jeg heller, men det fungerer nå bra hvilken farge skal pluggene ha vist den får riktig blanding? sjokoladebrun eller?
325ixturbo Skrevet Februar 2, 2008 Skrevet Februar 2, 2008 ja sjokobrun men bør jo se litt av d vite rundt elektroden
336mik Skrevet Februar 2, 2008 Skrevet Februar 2, 2008 Selv om blandinga er riktig,så er det ikke sikkert at du ikke har tenningsbank da. Med mindre motoren din er chippa,eller har en tenningsforskyver,så går den med tennings som en sugemotor,og en sugemotor har en helt annen tenningskurve enn en overladet motor.
chris-e30tic Skrevet Februar 16, 2008 Skrevet Februar 16, 2008 Er ikke så altfor lenge siden jeg monterte turbo på min 325i e36.Har haltech f5 tillegsprut og 2 dyser før spjeldet så den får nokk bensin,Men det jeg ikke skjønner er at i 1,2,3 gir så kan jeg dra ut girene skikkelig, men når jeg kommer i 4 gir over 3500 rpm ca så begynner den å fjuske å kutter liksom å vill ikke videre oppover. Men greia er jo at den får nokk bensin, ser jo det på lambdamålern, men den vill bare ikke gå over 3500-4000 rpm. Noe forslag om hva det kan være? sikker på at bensinpumpa leverer nokk!?? du får et bra bensinforbruk når du piner ut 123 gir på rappen! blir det forskell om du legger deg opp i 4000rpm på 4 gir roer gassen et øyeblikk får så å trampe till igjen??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå