sognern88 Skrevet Februar 2, 2008 Skrevet Februar 2, 2008 jeg vurderer og bytte bil til sommeren og tenker da på en 7-er. vil ha en med v8 er men er det noe særlig med 730/735 kontra 740 prisforskjell tatt i betraktning? og hva bør jeg se etter da jeg skal kjøpe en sånn bil? km-stand, rust, feil/mangler osv??
kragz Skrevet Februar 2, 2008 Skrevet Februar 2, 2008 Der e utruli me foringa og stag i understellet som kan være slitt;) so d kan du være obs på!
Hakon Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 Test en 728. Du vil bli overrasket over hvor godt den motoren passer i E38. V8 er ingen nødvendighet, men skal du først ha det bør du kanskje gå for en 740. 735 er relativt skjelden og havner litt mellom to stoler da den ikke er like rask som 740, bare dyrere enn en vanlig 728. Utifra hva jeg har sett på finn syn jeg 735 virker litt kunstig høyt priset. Ellers er M52B28, M60 og M62 motorene sterke enheter som godt kan rulle mange kilometer. Sist jeg kjørte en E38 var det en 728 som hadde rullet 255.000 kilometer uten å bære preg av det! E38 er en svært holdbar bil såfremt den har fått vedlikeholdet og pleien den behøver. Lykke til med kjøp. PS: husk å sjekke forsikring før du kjøper!
BMWPower Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 Jeg har nettopp fått meg en 730IA E38, var litt småting å fikse, men er meget fornøyd nå når alt er iorden Det som du kan se etter er som sagt, dårlige foringer, oljelekasjer, vannlekasjer, rust og dokumentert tidligere vedlikehold. Nydlige biler å kjøre. Lykke til...
jarli Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 jeg vurderer og bytte bil til sommeren og tenker da på en 7-er. vil ha en med v8 er men er det noe særlig med 730/735 kontra 740 prisforskjell tatt i betraktning? og hva bør jeg se etter da jeg skal kjøpe en sånn bil? km-stand, rust, feil/mangler osv?? Det er litt info i denne tråden: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=7 ... hlight=e38 Du trenger ikke henge deg for mye opp i km standen på disse bilene, så lenge vedlikeholdet har vært bra.. E38 er en veldig holdbar konstruksjon! Min er kjørt 270 000, men det merkes ikke.. Tror ikke noen hadde merket om den ble stilt tilbake 100 000, derfor anbefaler jeg deg å sjekke historien til bilen før du kjøper den Jeg har selv blitt lurt da jeg kjøpte en e39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå