Firefighter Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 Herom dagen fikk jeg en ulyd i motorrommet som minnet om viftereimsskrik - var jo helt sikker på at det var en slik lyd og bytta multireim og kompressor reim - men tror du ikke den skrikelyden kom tilbake......etter å ha brukt ørene ekstra godt...høres det ut som det kommer fra dynamoen. Noen som har noen erfaringer med det...?? Pleier vel ikke komme slik en lyd når børstene er slitne? Virker som den lader bra....så da er vel sannsynligheten større for at det er et lager som holder på og ta kveld......innspill mottas med takk
Firefighter Skrevet Februar 3, 2008 Forfatter Skrevet Februar 3, 2008 må legge til at lyden ikke er der konstant.......
just_me Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 Er det skrike lyd, eller en slags pipelyd? Hører du det bedre hvis du står på tomgang enn når du kjører, og lyden øker hvis du skrur på fjernlys f.eks?
Bombtrack Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 Jeg måtte bytte lager(casterlager?) i dynamoen pga. lav uling..å lyden ble bare høyere og høyere etter hvert. Bruk ett stort skrujern som stetoskop så hører du med en gang om det er lageret som er slitt.
just_me Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 Jeg fikk den lyden på min nye dynamo ved første kjøreturen, har rett og slett ikke giddet å gjøre noe med det. Broren min fikk det også på sin nye, han bytta den dagen etterpå fordi han rett og slett ikke holdt ut den lyden
Firefighter Skrevet Februar 3, 2008 Forfatter Skrevet Februar 3, 2008 Er det skrike lyd, eller en slags pipelyd? Hører du det bedre hvis du står på tomgang enn når du kjører, og lyden øker hvis du skrur på fjernlys f.eks? Er vel mer som en skrike-/kvitrelyd- har ikke lagt merke til at den øker når jeg skrur på fjernlys....det må jeg sjekke. Men det virker som lyden først kommer etter at bilen har gått en stund...kan jo være tilfeldig
Firefighter Skrevet Februar 3, 2008 Forfatter Skrevet Februar 3, 2008 hmm...ser det koster 1400 kr for en ny regulator....like godt å kjøpe en inbyttedynamo da om det skulle bli aktuelt......irriterende lyder som skal dukke opp....kjenner det koker inni meg
just_me Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 Kommer hos meg når jeg skrur på lysa, det skjedde når jeg satt i ny dynamo. Aner ikke hvorfor. Jeg dro innom verkstedet til en kompis, han sa det ikke var noe feil, men lyden er utrolig irriterende.
Firefighter Skrevet Februar 3, 2008 Forfatter Skrevet Februar 3, 2008 ja....rep. av dynamo er vel på sin plass.....med min flaks tar vel dynamoen snart kveld.....hehe.... Får sjekke litt priser rundt omkring... første gang jeg har vært med på slike lyder i dynamoen
HegeK Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 Ingenting skal skrike og ule, så just_me, selvfølgelig skal det ikke være slik!
Bombtrack Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 Det er 2 lager i dynamoen(hvis det er de da..), koster ikke mange kronene disse, 3-400,- tror jeg det var for begge..
Firefighter Skrevet Februar 3, 2008 Forfatter Skrevet Februar 3, 2008 Det er 2 lager i dynamoen(hvis det er de da..), koster ikke mange kronene disse, 3-400,- tror jeg det var for begge.. Hvordan er det å skifte disse lagrene da...og hvor får jeg kjøpt de....??
just_me Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 Ingenting skal skrike og ule, så just_me, selvfølgelig skal det ikke være slik! Rart at de sa dette på Tronrud i drammen da..
Fliid Skrevet Februar 3, 2008 Skrevet Februar 3, 2008 Så du og Tronrud mener at når Dynamoen får last, ja da skal den begynne å gi fra seg ulyder. Haha, det der må jeg ha skriftelig fra Tronrud. Skjekk med ett annet verskted enn " en kompis sitt verksted" Edit; At det ikke er uvanlig er ikke det samme som " det er ikke slik det skal være".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå