Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter massivt snøfall natt til idag skulle jeg rygge bilen inn i garasjen så plassen kunne måkes.. var såpass med snø at bilen subba oppunder hele veien over plassen.. når jeg gikk ut av bilen så jeg at det var gule flekker i snøen, altså lekker bilen min ettellerannet.. fargen var ikke påskegul, men heller litt signalgul i retning gusjegrønn! var en del flekker over en distanse på 25 meter så i mine øyne har den lekket ganske mye. Tok et bilde av en slik gul snøklump, skal se om jeg får lagt det inn senere.

Så, hvilke væsker på bilen er gul? Lurer på bremsevæske eller servovæske. Virka ikke som om væska er spesielt tykk, da den blanda seg med snøen ganske fort. Tykkere væske, f.eks motorolje, ville vel lagt seg oppå snøen?

Bilen det er snakk om er en 2000 e46 318i!

Takker for svar!:D

Skrevet

en katt som gjør fra seg over en avstand på 25 meter? tror ikke det...

er nok ikke snøen som har ødelagt det, men væska syns bedre i nysnøen enn på holke/ asfalt.. Kan jo ha vært lekkasje der i lengre tid, selv om jeg ikke oppdaget noe før nå idag.

Skrevet

Utrolig hva en katt kan gjøre.

Men, nå husker jeg ikke om bremseveske er gul eller rød? Men tror ikke det er noe servoolje..

edit:

Fikk bekreftet fargen på bremseveske nå:

"den skal være en gyllen farge ja, som en slags tyntflytende karmellsaus"

edit2:

Min "bilekspert" venn sa at det også kunne være clutchveske..?

Skrevet

Kjølemediet i AC systemet gir fra seg en signalgul/grønnaktig farge om det er tilsatt fluricerende sporingsvæske.

I og med at denne vesken er under trykk vet jeg ikke om den vil gi slike lekkasjespor som du har fått, men fargen virker å stemme.

Skrevet

Når jeg tenker etter er det vel atf olje på servoen, og den er jo rød

fargen er definitivt lysere enn karamellsaus! så det var godt å få avkrefta..

at det kan være clutchen er hakket mer urovekkende! isåfall er det vel nummeret før clutchen takker for seg..

Med AC så mener du også klimaanlegg? samme væske på det? hvor i all verden sitter dette? worst case scenario er at det ikke varmer?

prøver bilen en tur nå for å se om jeg merker noe..

edit: var ute og kjørte noen km nå.. alt virker normalt, klimaet varmer og clutchen er som før. Flekkene bak bilen er heller ikke like store som da jeg rygga inn i garasjen. nå fant jeg bare et par stykker, på størrelse med en enkroning. enten er det et bra tegn eller et dårlig tegn;)

takker for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...