tonih Skrevet Februar 4, 2008 Share Skrevet Februar 4, 2008 Hei. har søkt men har ikke funnet noe som hjalp meg. Har en 94mod 525 tds automat med sport,økonomi og snø knapp. den rykker og slurer da jeg skal kjøre i gang på 1 gear, men fungerer helt greit resten av girene, girer mykt og fint. revers er også normal. men som sagt så er den ikke god på første gir. den går i nødmodus og innimellom Har byttet olje og filter uten det har hjulpet.er av kassetypen uten peilepinne, Er relativt sikker på at det er rett oljemengde på kassa. Er det noen som har en formening om hva som er galt?? mvh toni Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 4 EVER Skrevet Februar 4, 2008 Share Skrevet Februar 4, 2008 Kan høres ut som om det er ett slitt gir i kassen. Hadde noe lignende på min 520IA. www.koed.dk har automatkasser til din bil. må bare kontrolere at du får rett kasse. Må ha de samme betegnelsene som på den kassen som står i, hvis ikke får du krøll med styreenheter osv. eller du kan få kassen overhalt. dette koster jo en del, men då får jo du en "ny" kasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonih Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2008 Det var det jeg var redd for desverre . skjekket linken men dem har ingen kasse som er lik min, har også grønt id skilt på min da den kan bruke vanlig aut olje. det er så rart den funker klokkerent ellers, er det noen følere kansje? er vel bare og bite i det sure eplet og kjøpe ny, eller bygge om til manuell.. mvh toni Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Februar 4, 2008 Share Skrevet Februar 4, 2008 Nå vet jeg ikke hvor langt din er gått, men syntes det virer rart da de automatkassene der skal kunne gå lang. Gamlingene kjører enda med samme automatkasse i sin -95 525tds, og den er gått 350 000, og der funker alt himmelsk Anbefaler deg å høre med BMW, da girkassen er elektronisk, at det kanskje hjelper med en reset av programvaren.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonih Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2008 hei . bilen har gått litt ja 320000 km men takker for tips , skal høre med bmw jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dvil Skrevet Februar 4, 2008 Share Skrevet Februar 4, 2008 Kan lønne seg å ta en prat med Ole Ringstad hos Rats. Han gir deg ihvertfall bånn ærlige råd. www.rats.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 4 EVER Skrevet Februar 4, 2008 Share Skrevet Februar 4, 2008 Kan også være en ventil i kassen eller no... Har skiftet det på en E36 før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Februar 4, 2008 Share Skrevet Februar 4, 2008 Ellers har jeg en ZF 5HP-18 kasse fra en 92 modell 320 til salgs, dersom den passer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonih Skrevet Februar 7, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2008 Ellers har jeg en ZF 5HP-18 kasse fra en 92 modell 320 til salgs, dersom den passer! pm sendt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonih Skrevet Februar 7, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2008 Ellers har jeg en ZF 5HP-18 kasse fra en 92 modell 320 til salgs, dersom den passer! pm sendt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Februar 7, 2008 Share Skrevet Februar 7, 2008 Hei! Jeg har ikke fått noen PM. Ta gjerne kontakt på 99445292 evnt. lars_vegard@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hb_racing Skrevet Februar 7, 2008 Share Skrevet Februar 7, 2008 Det høres ut til at du kan ha en ventilfeil,sjekk det på BMW. Regner med at jeg har kasse til deg hvis det er av interesse.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå