Boosti Skrevet Februar 4, 2008 Skrevet Februar 4, 2008 Bilen min, en e36 318is kokte før jul pga. sprekk i toppen. Toppen ble byttet på verksted og alt så bra ut til jeg sjekket olje nivået etter to uker med ny topp. Bilen bruker nå 1 liter olje i uka, og verkstedet sier de ikke finne noe feil. Noen her som kan gi meg et godt svar på hva det kan være?
Azeton Skrevet Februar 9, 2008 Skrevet Februar 9, 2008 ventiltetninger? Hvis toppen var helt ny burde ikke det være noe problem. å hvis du ikke ser noe i vannet, så er det slitte stempelringer som lar olje komme inn i forbrenningsrommet..
Muren Motorsport Skrevet Februar 9, 2008 Skrevet Februar 9, 2008 stempelringene kan godt bli slakke av en real overoppheting. har du mye trykk i veivhuset?
Boosti Skrevet Februar 10, 2008 Forfatter Skrevet Februar 10, 2008 ny? som i helt ny? Selve toppen er ikke ny, men den er planslipt og overhalt. Men resten av toppen er ny, ventiler, ventiltetninger osv...
Ballder Skrevet Februar 10, 2008 Skrevet Februar 10, 2008 Ta en komp test, og håp på at den er god. Da kan dem ikke umiddelbart skylde på stempelringer i det minste. Ser for meg en dårlig rengjøring av topp etter plansliping kanskje. Blir mye flott mikro spon etter det. Med et slikt forbruk, så bør du lett kunne se en god røyksky bak bilen om du henger på giret ned en lang bakke, for så og gi gass. En liter i uka er en god del, om du ikke pendler Oslo-Bodø hver dag da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå