Gå til innhold

Småproblemer etter ombygging, 318i-318is


osjaavik
 Share

Anbefalte innlegg

Denne helgen byttet jeg motor i bilen min :) men det ble noen småproblemer til slutt.

Problem nr.1: Girkassa har kommet lenger bakover, slik at det er litt vansklig å treffe 2. og 4.gir. Er dette et vanlig problem? mener å huske at mexos her på forumet fikk det samme problemet etter at han hadde byttet motor i sin. Er det noe jeg kan gjøre for å få ordnet dette?

Problem nr.2: Jeg glemte å ta av ledningen som går fra plusspolen på batteriet og bort til sikringsboksen og selve "tingen" som man setter på plusspolen på batteriet ble liggende på motorblokka, så når vi satte på jordinga på motorfestet så ble det en syk kortsluttning, sånn at jeg brant opp omtrent hele ledningsnettet:P (bilen startet selv om ledningsnettet var rimelig smeltet) :) Noen som har et ledningsnett til 318is m42 å selge billig?

Problem nr.3: Festene til coilene og servoreservoaret er ikke like på 318 og 318is. Klarte å lage meg et feste til coilene, men det endte med at servoreservoaret ble midlertidig stripset fast, dette fant jeg ut at ikke var noen god løsning(måtte forlenge slangene til servoen med hageslange) Noen som har noe gode ider til hvor jeg kan sette denne? gjerne noen bilder med orginale og hjemmelagde fester :)

Ombyggingen var forøvrig lett å gjennomføre på en helg selv om man ikke har særlig god erfaring/ kunnskap ;) Men ser på denne jobben som umulig uten løftebukk og en god kran (kjekt med luftverktøy også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...