jojr Skrevet Februar 4, 2008 Skrevet Februar 4, 2008 Den sluttet hel å ha fremdrift, verksted skiftet filter og fylte på olje. Nå har den litt fremdrift men på høyt turtall, vil dette bli litt bedre etter en stund sån at jeg får kjørt bilen hjem eller er det bare å la den stå?
Rogern Skrevet Februar 4, 2008 Skrevet Februar 4, 2008 jeg kjørte tom en opel senator 3.0 en gang i tiden. den slapp trykket i svingene... samtidig hadde jeg kjøpt ny bil så den ble stående over vinteren, da d ble vår fyllte jeg opp til max men ingenting skjedde da jeg satte den i drive. satte på håndbrekket og satte den i drive og gikk inn ett kvarter. da jeg kom ut hørte jeg den sto i gir (litt lavere turtall) da jeg begynte å kjøre slura den fælt og gikk elendig. men når driftstempen var oppnådd ble den bare bedre og bedre, og ble like bra som før. Jeg ville absolutt ha kjørt et stykke med bilen så kassen har fått lufta seg skikkelig.
jojr Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Skrevet Februar 4, 2008 Takk for det da skal jeg prøve, Men de som skifta olje mente det luktet godt og brent inni der,
bjalle Skrevet Februar 4, 2008 Skrevet Februar 4, 2008 Byttet du olje på merkeverksted,automatkassene i bmw skal ha helt spesiell olje (vanlig atf olje går ikke)
Sir Hofstad Skrevet Februar 4, 2008 Skrevet Februar 4, 2008 Hvis det er bilen i signaturen skal den ha dexxron III, noe annet er at den må tappes/fylles på rett måte. Lukter det av oljen, må bunnpanne taes av og magnetring sjekkes. Ser det umiddelbart om lammeller er gått. Og i ditt tilfelle kan den ligne på det desverre...
///MoePower Skrevet Februar 4, 2008 Skrevet Februar 4, 2008 Det er da ikke lameller på ei automatkasse, der er det converter. Men det er riktig at den skal ha dextron, ganske vanlig det på automatkassene til BMW. Jeg ville rett og slett prøvd å kjøre denne bilen noen dager/ei uke med den nye olje og det nye filteret for å se om det ble bedre eller ikke. Har du gått helt tom så vil ikke converteren virke som den skal, og det kan ta litt tid før man får ut luften slik noen over her allerede har nevnt.
Sir Hofstad Skrevet Februar 4, 2008 Skrevet Februar 4, 2008 Det er da ikke lameller på ei automatkasse, der er det converter.Men det er riktig at den skal ha dextron, ganske vanlig det på automatkassene til BMW. Jeg ville rett og slett prøvd å kjøre denne bilen noen dager/ei uke med den nye olje og det nye filteret for å se om det ble bedre eller ikke. Har du gått helt tom så vil ikke converteren virke som den skal, og det kan ta litt tid før man får ut luften slik noen over her allerede har nevnt. http://www.zf-group.com/pdf/5HP18.pdf Se sprengskisse side 7...
jojr Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Skrevet Februar 4, 2008 Hei jeg har hatt den på verksted å skiftet. Olje og filter. Det som skjedde var at bilen begynte å slure og gå over i nødprogram el. hva det kalles. så stoppet jeg og da ville ikke bilen gå fremover uansett turtall. Han som byttet sa det luktet brent når han åpnet, men byttet filter og fylte på olje. Da dro bilen fremover på høyt turtall, men det var ikke mye han prøvde å kjøre den.
jojr Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Skrevet Februar 4, 2008 Takk for svar forresten Jeg vet heller ikke hva slags olje verkstedet har fylt på. Men skal dit i morgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå