skjarnli Skrevet Februar 4, 2008 Skrevet Februar 4, 2008 har en e39 523 med litt motortrøbbel. Når jeg kjører bilen på starteren er det som om det ikke er noe motstand i motoren. Den prøver ikke en gang å tenne....Jeg får bensintrykk fram til fuelrailen og pluggene er våte av bensin... Det er også gnist fram til tennhetten... Har også vært av med toppdekselet og det er kommet olje ned til tennpluggene da pakningen var hard som plastikk... (sprakk itusen biter når jeg skulle ta den av.. ) skjønner ikke nå hva dette kan være... Noen som har noen tips?????
Bonden Skrevet Februar 4, 2008 Skrevet Februar 4, 2008 Sett på toppdeksel igjen med ny pakningog bytt plugger koble på et ekstra batteri og hold gassen i bunn når du drar på startern ,hold gassen i bunn hele tiden etter hvært tror jeg den vil starte .Dette er et kjent problem når motoren bli (sur ).
skjarnli Skrevet Februar 5, 2008 Forfatter Skrevet Februar 5, 2008 har nå skrudd dette sammen igjen. var litt lite strøm på batteriet så jeg koblet på en starthjelper og nå "klikker" det bare når jeg vrir på tenninga..... Høres ut som om det kan være et relè som slår ut, men jeg kan ikke finne hvor dette sitter...
Rogern Skrevet Februar 5, 2008 Skrevet Februar 5, 2008 hvis d klikker så har ikke starthjelpen kontakt med polene. altså meget lite strøm. en kompis av meg ringte meg en dag å sa hans 97 520i ikke startet. han hadde latt den stå i 10 min på tomgang, flyttet den og da stoppet den. når han kjimte med startern kom d en rar lyd, akkurat som du beskriver. ingen motstand, motorn gikk veldig kjapt irundt. vi trodde først registerkjeden hadde hoppet over en tann eller noe for d hørtes slik ut.. problemet her var altså pluggene.. fikk gnist da vi la de mot jord å kjimte men bestemmte oss for å bytte likevell. pass på at du tørker vekk all olje nedi plugghulla.
skjarnli Skrevet Februar 5, 2008 Forfatter Skrevet Februar 5, 2008 Ser ut som om du har funnet ut det samme som meg. pluggene mine ser heller ikke helt gode ut og jeg har bestilt nye, men jeg får dem ikke før i morgen.... Det var også noen sår på nesten alle plugghettene så jeg frykter at det slår over i toppen.... Får vel bestille noen nye av dem også
skjarnli Skrevet Februar 6, 2008 Forfatter Skrevet Februar 6, 2008 Har nå byttet plugger, men det virker som om bilen spiser batterier. Drar motoren rundt når batteriet har ladet noen timer, men drar bare i ca 10 sekunder så er batteriet flatt... har prøvd med et annet batteri også, men det samme skjer.... Hvis jeg prøver igjen før batteriet er helt oppladet bare klikker det som beskrevet før, da kuttes all strømmen til bilen for hvert klikk.......
Rogern Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 høres bare ut som du har 2 dårlige batterier.. prøv å mål mellom polene mens noen drar rundt startern.. kan jo være dårlig jording på motor eller batteri. kansje kabeln til startmotorn er løs.. snodig dette. skriv va d var når du finner d ut da
TerjeAa Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 Er nok dårlig batteri evt irr. Sjekk om det er irr på tilkobling på starteren.
skjarnli Skrevet Februar 7, 2008 Forfatter Skrevet Februar 7, 2008 fikk starteren til å gå i dag, var nok bare dårlige batterier.... har fortsatt ikke noe antydning til tenning og motoren går utrolig lett rundt.. Frykter at det kan ha blitt blåst en topp-pakning eller at toppen har slått seg.....
aljukic Skrevet Februar 7, 2008 Skrevet Februar 7, 2008 diagnose på ett bmw verksted kan være en ide.kan være veivaksel føler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå