Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

frem til idag har motoren gått helt ok, litt rufsete på tomgang men ikke så gale. Har kjørt endel idag og den har begynt å lage en ganske høy ulelyd samt gå mye mer rufsete på tomgang. Merker ikke noe forskjell under pådrag. ulelyden forsvinner når jeg trekker ut peilepinn. Etter å ha lest litt på forumet mistenker jeg derfor veivhusventilasjonen. MEN, den bruker ikke olje og røyker ikke unormalt mye.

Neon andre tips? flere måter jeg kan sjekke at det faktisk er denne "oil seperator valve" som skaper trøbbel?

takker for svar.

Skrevet

blir værre å værre på tomgang nå, og ulelyden forsvinner ikke før jeg overstiger 1800rpm. Noe mer jeg kan sjekke eventuelt gjøre før jeg får denne oil seperator valve?

Skrevet

nah, høres mer ut sånn som det gjør når vinden blåser gjennom store trær, helst gran. En dyp ulelyd. Når jeg tar av peilepinnen gir det seg. det suger noe fælt i peilepinnsrør også, er det normalt?

Skrevet

Da fikk jeg skiftet deksel i akkant av innsugsmanifoil.

Ulelyden forsvant og bilen gikk bedre. oljerøyken forsvant etterhvert også.

MEN, nå er den begynt å jage litt smått på tomgang også. Den begynner etter å ha stått på tomgang ca 10-15 sekunder. Jager ikke mye men den merkes og bilen gynger. Forsøkte å rense tomgangsregulator da gikk den litt bedre med fremdeles ikke som det skal.

Noen tips til andre ting det kan være? lambda kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...