Gå til innhold

Kan jeg gjøre noe selv?

tigern1984
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk en tilstandsrapport når jeg handlet bil, og her står det at parkeringbrems er defekt, det er en lekkasje mellom servo olje reservoar og slange og en lekkasje en eller annen plass på motoren, Klimaanlegget er defekt, Kolisjonsputelyset lyser, og det er en defekt pakning på en dør. Er også løse grøftelys og en anmerkning på batteriet, uten at jeg helt vet hva som var gale.

Hvor mye av dette kan jeg med begrenset kunnskap om bil fikse selv? Regner med at pakningen ikke er så mye arbeid, grøftelysene skrur jeg jo på selv, men lekkasjene, håndbrekket, og klimaanlegget kan vel fort bli dyrt? Bytte batteriet?

Noen som har noen tips for å holde kostnadene nede? :)

91l3ev58axrj778z5adl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok litt arbeid med parkbremsen.

Schmiedmann selger rimelige bremsedeler, billigere en Gs vertfall.

Angående lekkasje på motoren, så kan du jo sjekke om kanskje ikke tappepluggen i bunnpannen er ordentlig skrudd til, pass på den knekker lett, min var en sprekk i så det lekket litt olje derfra, kanskje det er så eneklt hos deg og.

Hvor langt har motoren gått?

Lekkasje mellom servo olje reservoar og slange, kan du ikke bare skifte slangen da? eller feste den ordentlig?

Klimaanlegget er jeg usikker på hva du må gjør med, er vel bare å begynne og feilsøke.

Biltema har rimelige og gode batterier.

Kjøp deg Haynes Boken så du har assistanse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bilen står på tomgang er det variabel støm gjennom hele bilen. Lysene varierer i styrke med jevne mellorom, så jeg antar at enten er batteriet dårlig, eller så leverer ikke dynamoen nok lading. Skal ikke mer til enn en kjapp måling der så finner jeg vel ut av det, men jeg antar at når bilen nærmer seg 184000 så er batteriet rimelig slitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Tenker meg at det kansje er drivreimen forran som kansje er slakk. Da klarer ikke dynamoen å gå like bra rundt og batteriet blir svakere. Men det enkleste er jo bare å ta ut batteriet og lade det. Så får man jo se hvordan lampene virker etter det ;)

Men når du sier dør pakning.. Er det den feite gummilista som går rundt hele døra?

I såfall har jeg sett noen bytte den selv og de sa at det faktisk var ganske enkelt.

Det med kolisjonslyset kan være korrusjon på sikring eller ledning (?) Greit og bare se til sikkringene først, en ny sikkring koster jo lite, så hvis det er feilen så blir det jo enkelt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...