Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sitt en e36 cab som jeg vurderer å kjøpe, men bilen har manuelt tak. Noen som vet hvordan dette funker? Stress? Er det mulig å få bygget om til elektrisk, eller er det bare tull?

Takker for alle svar :)

Skrevet

Dette er kanskje det vanskligste spørsmålet du kan stille men skal prøve å gi deg et bra svar.

Jeg kjørte hele sommern i fjor med min 93 mod 325 E36 som har manuelt tak. Synes at det var helt ok i seg selv. Jeg ble ganske kjapp til å ha opp og ned taket.. tror jeg noterte 9 sekunder på det raskeste:) Du åpner taket i toppen med å vri i en spake over speilet - deretter er det et "dørhåndtak" like ved venstre baksete som du drar i, deretter er det bare å vippe opp cablokket - rykke opp taket, smelle ned cablokket og sette deg i kupeen og låse det til.. går ganske kjapt - men det kjedlige er at du MÅ ut av bilen for å gjøre dette.

Det som er travelt er at nesten alle andre E36 cab har el.tak.. har en annen cab med helelektrisk tak, og må si at det er veldig koslig å bare holde inne en knapp så fyker taket av.

En annen ting er at det er forholdsvis mye trøbbel med el.tak på E36... sensorer og div bruker å være litt bob bob ofte. Men godt holdte biler er det som regel ok.

Har inntrykk av at de siste modellene av E36 ble el.taket mye bedre.

Men ikke tenk på å bygge om til elektrisk uten at du har mye tid, krefter og penger til overs.. Da finner du heller en bil med el.tak.. Men manuelt er ikke å forakte, det er iallefall driftsikkert å stabilt!

Lykke til

Skrevet

Takker for svar, den jeg har sitt på har en veldig rimelig pris, kan hende jeg slår til, med tanke på at det er første bil. Tusen takk for innspill :D

Skrevet

Visst du har fått en god pris er det bare løp å kjøp! Men sjekk for fukt under baksetet og eventuelt myggel og lignende. Du kan også sjekke dørken bak på begge sider.. er det vått her eller har vært indikerer det lekkasje på cabben...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...