Viko Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 Hei.. Spør på vegner av en kompis da blien hans ikke starter: Bilen får bensin, lukter bensin på pluggene og dei er våt. Det er gnist av og til ?? Plugger er nytt, fordelerlokk er nytt og rotor er ny. Edit: Bilen er en 88mod facelift. Bilen har vert på Bil og Tele på feilsøking, og dei fant ingen feil på el.nettet, noen som kan hjelpe??
bmwhans Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 pluggledninger? kanskje lmm? eller fyrer den ikke litt en gang?
Viko Skrevet Februar 6, 2008 Forfatter Skrevet Februar 6, 2008 pluggledninger? kanskje lmm? eller fyrer den ikke litt en gang? Den fyrer ikkje, men gnistrer av og til, den var litt på gli eit par ganger. Noen som har vert borti lignende?
Aroid Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 hvordan motor er det snakk om her? M10/M40/M20? hvordan farge er det på gnisten når den får gnist? er den rød eller blå? vist det er rød så kan det var coilen som ikke fungere helt. prøv å sett en plugg i den pluggledningen som går i fra coilen å inn til fordeleren. vist det er gnist av og til så kan det var veiv føleren som er gåend.
Viko Skrevet Februar 6, 2008 Forfatter Skrevet Februar 6, 2008 Vil tro det er tenningsmodul på bilen ja, glemte å si det er facelift M20B20 (320i) @Aroid: Ja eg har prøvd sette plugg i coil-ledningen, det gnistrer bra da, men eg har tro på at det må være en føler eller noe eller kanskje hele fordeler, no er det nytt fordeler lokk, rotor og plugger. Men tar en ut pluggen og sitter pluggledningen på og legger den mot toppen, gnistrer det av og til. Eiger fortalte at bilen fuska litt og nykka litt før den stoppa helt. Noen som har tips? Kan det være selve fordeler? Tviler på fordeler står feil, sia bilen alltid har gått, men fuske til den plutsleg var død.
BMW_Stig Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 Prøv å tørk av eller skift ut veivakselføleren. Sitter på høyre side fram på motoren ved siden av triggerhjulet. Er denne som gir beskjed till hjernen når motoren skal tenne (tror jeg). Er ivertfall slik jeg har forstått det.
Aroid Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 hmmz. har du sykkelig jording på motoren? Men hvordan farge var det på gnisten? blå eller gul? har den her motoren fordeleren på toppen ja?
Viko Skrevet Februar 6, 2008 Forfatter Skrevet Februar 6, 2008 hmmz. har du sykkelig jording på motoren?Men hvordan farge var det på gnisten? blå eller gul? har den her motoren fordeleren på toppen ja? Ja på toppen. Fargen var vel blå tror eg han sa, jording ska være bra. Tror han begynner å bli lei.
Aroid Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 oki. da selger han bare bilen til me da. 3000kr prøv å bytt ut veivhjul føleren. men kan også var LMM som er ødelakt. da får du ikke start på bilen på m20 motoren. for å teste om LMM den fungere: Hvis du holder LMM med kontakten mot deg er pos 4 3 2 1. 4:godsforbindelse=0V 3:spenningstilførsel=5V 2:tomgang=0,5-1,5V max turtall=4,5V (multiplugg skal være tilkoblet, alle testing foregår med tilkobling til jord og tenningen på. For testing av potensiometer =2 skal verdiene være glidende: gå jevnt fra 0,5 til 4,5 når du beveger klaffen inni LMM)
Fliid Skrevet Februar 7, 2008 Skrevet Februar 7, 2008 veivaksel føleren som nevnt tidligere er en luring. Tenningsmodul (som på M10 og M20B20 med L-Jetrnoic styring)har du ikke, hjernen ordner biffen.
Tam Skrevet Februar 7, 2008 Skrevet Februar 7, 2008 Hadde samme symptom på min 325 og da var pluggene dårlige. Byttet plugger og bilen startet umiddelbart. Prøvde først å tørke og rengjøre plugger uten at det hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå