Riefarn Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 Har i lang tid hatt problemer med E30 320`en.. Viskosekoblingen er ødelagt, mener jeg, og har nå en kjempelekkasje fra vannpumpa. Lå under bilen istad, og tok av viftereima for å sjekke om jeg kunne dra rundt enkelte komponenter, men reimhjulet står fast, noe sier meg at dette er riktig, men spør uansett, siden viftereima begynner å skrike på høyt turtall og den er stram som den skal være...
andybooy Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 tipper de skal gå ant å røre på hjule jo;) kansje ikke dra de rundt, men skal ikke sitte fast
Riefarn Skrevet Februar 6, 2008 Forfatter Skrevet Februar 6, 2008 ja er altså det nederste hjulet på motoren jeg mener.. sto oppi motoren å prøvde med 3 fingre istad... får komme meg under bilen igjen en tur kanskje...
Bimmerlars Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 Å dra veiva rundt for hånd med plugger på plass og god komp er ikke lett Problemet ditt er slakk eller dårlig viftereim tenker jeg. Skift vannpumpe, viskosekobling og reim så blir det i orden. Vil du kontrollere viskosekoblinga så prøver du å holde den igjen med f. eks en avis når motoren er varm og vifta går. Skal ikke stoppe lett, men dra tungt og bestemt
Riefarn Skrevet Februar 7, 2008 Forfatter Skrevet Februar 7, 2008 Okey, skal ha ut vannpumpe i morgen å sjekke tilstanden... viskosekobling har jeg vel også iløpet av et par dager.. teset å stoppe vifta med et ganske stivt plastikark, den ble det bare fliser av...
///MoePower Skrevet Februar 7, 2008 Skrevet Februar 7, 2008 Det nederste reimhjulet (altså veiva/stemplene) skal du ikke kunne klare å dra rundt for hånd, uten verktøy. Da skal du være sterk i arma ihvertfall. At viftereimene skriker kan komme av at de er for slakke, slitte og/eller fuktige. Bytt reim og stram den så mye at du kan vri den 90 grader maks. Har du den for stram igjen slik at det ikke finnes bevegelse i den i det heletatt så kan den slite seg og/eller slites veldig fort.
Riefarn Skrevet Februar 7, 2008 Forfatter Skrevet Februar 7, 2008 Okey, takker for svar Blir litt mekking i morgen når det er kort dag på jobben
HegeK Skrevet Februar 7, 2008 Skrevet Februar 7, 2008 Syntes det høres ut som viskosen din er inne for fult jeg. Men for all del, går ann og bytte Men du ender nok opp med 2 stk som fungerer : )
Riefarn Skrevet Februar 8, 2008 Forfatter Skrevet Februar 8, 2008 Blir nok ikke det gitt.. ute å demonterte en god del nå, og kulelageret i viskosekoblingen er så å si på vei ut av koblingen så det var en god nyhet for meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå