Gå til innhold

e30 m3 - S50b32! Prosjekt. Søknad om S50B32 godkjent!

Spiritus Sancti
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte i den "gi nå faen i det" gata før jeg også, så ble jeg litt eldre og fikk mer vett. Jeg betaler heller 53.000,- for å godkjenne den bilen jeg har brukt over 200.000,- på enn å måtte kjøpe meg en S14 motor til 30-40.000 og ta ut S50en, kjøpe S14 eksos, S14 mellomaksling og alle de timene for å bytte motor. Det regnestykket går liksom i null for min del.

Jeg har jo også fått brev fra Statens Vegvesen om at de hadde fått oppfordring fra Politiet om å ta bilen min inn til teknisk sjekk. Så løpet var liksom kjørt for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja for deg er det det. Sånn er det for meg også - i og for seg.

Men jeg gidder ikke la det ødelegge gleden da jeg bygde 338en... og har heller aldri eid en bil som har vært så underholdene å kjøre.

Men så har heller jeg aldri tenkt "tenk om" på hver minste lillle ting jeg har gjort med bilene mine... Stort sett alle jeg kjenner har spurt meg akkurat som dere gjorde nå... "tenk om"... da jeg brukte 338en som bruksbil.

Lever bare engang.

"tenk om jeg sitter som en pensjonist og tenker tilbake på en ungdomstid der jeg ikke turte å gjøre noenting av det jeg drømte om fordi jeg var så redd for alt som kunne skje"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er jo bare å kjøre på det winchester.... cred til deg for at du gidder :)

Ang. argumentene som "hvis det", "tenk om", kan jeg like gjerne si "tenk om du får slag i morra og dauer"???

Du veit ikke engang om du lever i morra.....

Skjønner du greia?

Noen tenker "hvis om" "att dersom" "tenk om" på ALT de gjør her i livet, og finner ut at ingenting lar seg gjennomføre, andre bare gjør det.

Jaja, kanskje du skjønner dette etter hvert som du blir eldre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe :) Det er ikke snakk om å skjønne :)

Tror vi er litt forskjellige Larsen: greia for deg er å ha en dønnstrøken bil med papirene i orden...

Greia for meg er å nyte følelsen av å røyklegge med e30en i 3 og 4 gir og sprenge dekk :)

Føler at det gir mer enn å ha en ekslusiv bil hvor man kan skryte av at alt er på stell...

Var det jeg håper trådstarter kan satse på også... Bygg en e30 og kjør det til filler...

Som de sier på driftworks: build and destroy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg gidder ikke la det ødelegge gleden da jeg bygde 338en... og har heller aldri eid en bil som har vært så underholdene å kjøre.

Men så har heller jeg aldri tenkt "tenk om" på hver minste lillle ting jeg har gjort med bilene mine... Stort sett alle jeg kjenner har spurt meg akkurat som dere gjorde nå... "tenk om"... da jeg brukte 338en som bruksbil.

Lever bare engang.

"tenk om jeg sitter som en pensjonist og tenker tilbake på en ungdomstid der jeg ikke turte å gjøre noenting av det jeg drømte om fordi jeg var så redd for alt som kunne skje"...

Ja, eller tenk når du sitter der å ha kjørt på noen og drept eller ødlagd dem for livet pga du kjørte en bil som ikke var godkjent. Du lever bare en gang, det gjør også alle andre.

Spiller ingen rolle om ulykken hadde noe med motor effekt og ikke godkjent bil å gjøre, for jeg er rimelig sikker på at det var det du hadde fått mot deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever bare engang.

Ja, eller tenk når du sitter der å ha kjørt på noen og drept eller ødlagd dem for livet pga du kjørte en bil som ikke var godkjent. Du lever bare en gang, det gjør også alle andre.

Spiller ingen rolle om ulykken hadde noe med motor effekt og ikke godkjent bil å gjøre, for jeg er rimelig sikker på at det var det du hadde fått mot deg.

Ja, og hva skal du egentlig fram til ??

Har du først drept noen så kan det ikke gjøres om uansett...

Denne diskusjonen gikk til å bli KJEDELIG OG MORALISERENDE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi er litt forskjellige Larsen: greia for deg er å ha en dønnstrøken bil med papirene i orden...

Greia for meg er å nyte følelsen av å røyklegge med e30en i 3 og 4 gir og sprenge dekk :)

Føler at det gir mer enn å ha en ekslusiv bil hvor man kan skryte av at alt er på stell...

Var det jeg håper trådstarter kan satse på også... Bygg en e30 og kjør det til filler...

Som de sier på driftworks: build and destroy.

Jeg skal ha en dønn strøken bil med pappirene i orden som jeg nyter følelsen av å sparke dekk hvertfall opp til 3 gir. Samtidig som alt er på stell.

Og jeg gir opp moral preiken min her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ALDRIG hørt om noen som har fått store gjeldskrav pga ulykker med ulovlig trimmet bil.

Skal man få noen avkortning eller regress med forsikringselskapet, må det komme fram at motor effekt, osv har noe med ulykken å gjøre.

Så det skal mye til, for å bevise effektøkningen er grunnen til ulykken.

Vist man i tillegg opgraderer bremser, understell og resten av bilen.

Slik den er lik de bilene som faktisk ER godkjent.

Samt sender inn en søknad, da er en jo i dialog med biltilsynet.

Men å sitte i to år med saksgangen til biltilsynet og krangle, det gidder ikke jeg.

Får man bare avslag, så er det opp til hver enkel hva man vil gjøre. Bruk det eller kjøp en identisk bil som er godkjent.

Min er heldigvis godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har vært borti ulykke med ulovlig motor da som har erfaring med det? Ulovlig motor er en ting, hva med folk som kjører med f.eks senkesett som ikke står i vognkort? Dette utgjør nå nesten mer på kjøre egenskapene, og hvis dette er feilmontert, så kan jo dette heller føre til en ulykke i forhold til en med for stor motor? Har ikke hørt om noen som har sittet med erstatningskrav etter ulykke pga slike ting.... men for all del er meget godt å ha alt skrevet i vognkort, da slipper man å kvie seg for å bli stoppet av tekninsk når man er ute å kjører:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har noen av dere hørt om tillfeller der folk har fått store gjeldskrav pga ulykke med ulovlig bil? jeg bare lurer for det har ikke jeg.

det har jeg! var det ikke oppe i tr.heim, eller trøndelag en plass da? en med en 200sx s14, heldigvis ikke alvorlige personskader, MEN en del materielle skader. han fikk store gjeldskrav! bilen var såklart MYE trimmet, i tillegg så var bilen import, å hadde ikke vært reg i norge over 10 år, så han måtte betale effekt avgift. ca. 2000kr pr hk syns jeg å huske, å han hadde vel 2-300hk mer enn org. pluss regress fra staten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har noen av dere hørt om tillfeller der folk har fått store gjeldskrav pga ulykke med ulovlig bil? jeg bare lurer for det har ikke jeg.

det har jeg! var det ikke oppe i tr.heim, eller trøndelag en plass da? en med en 200sx s14, heldigvis ikke alvorlige personskader, MEN en del materielle skader. han fikk store gjeldskrav! bilen var såklart MYE trimmet, i tillegg så var bilen import, å hadde ikke vært reg i norge over 10 år, så han måtte betale effekt avgift. ca. 2000kr pr hk syns jeg å huske, å han hadde vel 2-300hk mer enn org. pluss regress fra staten.

Hvis det er han jeg tror det er så skjedde vel dette ved surnadal eller noe? Isåfall så måtte han betale effekt avgift på bilen ja. Men dette slipper man vel når man har eldgammel bil som e30?

Skal vel nevnes att denne bilen også ble knyttet til div andre ting også da, var vel slik att bilen ble brukt til å kjøre fra politit på motorsykkel før ulykken en gang også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er han jeg tror det er så skjedde vel dette ved surnadal eller noe? Isåfall så måtte han betale effekt avgift på bilen ja. Men dette slipper man vel når man har eldgammel bil som e30?

Skal vel nevnes att denne bilen også ble knyttet til div andre ting også da, var vel slik att bilen ble brukt til å kjøre fra politit på motorsykkel før ulykken en gang også :wink:

Dette skjedde 500m unna der jeg bor.Han fikk vel ett avgiftskrav ja. men den saka er ikke ferdig enda. Og den saka hadde vel mere med att bilen hadde kjørt fra snuten og att sjåføren på bilen ikke hadde lappen. så det var mye annet enn trimmet motor som spilte inn den gangen. men klart godkjent bil er best i lengda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...