Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 2001 mod. 525 tds E39 touring synest eg er ganske treg i aksen.

Når eg står stille og legger flat pedal hvirker den så "seig" opp til ca 2500 omdr,men da drar den skikkelig på.. Dette ser eg også igjen når eg måler 0-100 km/t. Raskeste eg har fått den ned på er 11.9 sek. :evil:

Er dette normalt?? Tar gjerne mot innspill og tips :D:D

Bilen har trip tronic kasse.

Skrevet

Ny her så skriften var litt feil ja :P

Bilen går problemfritt uten fusking eller anntydning til nokre andre feil.

Skrevet

Er ganske skeptisk til chipping. Hørt litt forskjeligt om chippede biler, med tanke på motorer og automatkasser

Skrevet
Har tenkt på LMM, men det ligger ingen feilmeldinger på den.

Har du vert på verksted å tatt diagnose da eller?

Motorlampa trenger nemlig ikke lyse selv om LMM har kvelda.

Hvis du mener LMM ikke tatt kvelden synes jeg det kan i verstefall høres ut som om opplagringa i turbon begynner å bli utslitt/treg, i bestefall lekkasje på trykksia eller bare rett og slett tett luftfilter.

I uansett skal denne bilen lett hamle opp med kassebiler ut fra lyskryss

hvis den er i orden.

Skrevet

Var på verksted å tok diagnose i forbindelse med DSC og ABS problemer, da sa dei ingenting om andre feilmeldinger.

Dei ville sett problem med LMM?

Håper virkelig ikkje at det er turboen som er begynnt å kveld.... Vil sliten turbo komme fram på ein diagnose?

Skrevet

Har hatt ute luftfilteret no, å det har tydeligvis sett sine beste dager...

Siden eg ikkje hadde nytt, blåste eg det "reint" med trykkluft. Så her må det kjøpast nytt :lol:

Vanskelig å skifte dieselfilter :?:

Skrevet

Nei. Gjort på 3minutter :wink:

Nei, sliten turbo vil ikke vises på diagnose. Og i mine ører høres det ut som du har et turboproblem. :? Men greit å begynne med det billigste :wink:

Skrevet

Hmm. sjekket priser på turbo og det var jo ikkje serleg hyggelig. Håper virkelig ikkje den må skiftes. Er dieselfilteret like skittent som luftfilteret, kan vell kanskje det ha noke å seie :?: Må eg ha nokre klemmer på slanger når eg skifter dieselfilteret, med tanke på dieselsøling :?:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...