525 Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 Min 2001 mod. 525 tds E39 touring synest eg er ganske treg i aksen. Når eg står stille og legger flat pedal hvirker den så "seig" opp til ca 2500 omdr,men da drar den skikkelig på.. Dette ser eg også igjen når eg måler 0-100 km/t. Raskeste eg har fått den ned på er 11.9 sek. Er dette normalt?? Tar gjerne mot innspill og tips Bilen har trip tronic kasse.
Ad|oS Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 Trenger ikke fet skrift for å få frem problemet Fusker bilen eller noe slikt? Går helt rent?
525 Skrevet Februar 6, 2008 Forfatter Skrevet Februar 6, 2008 Ny her så skriften var litt feil ja Bilen går problemfritt uten fusking eller anntydning til nokre andre feil.
mbkomfort Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 Det er vel turboen som trenger litt tid på å få opp ladetrykket.. Motoren din kan vel chippes, da får du nok bedre akks, men du får også svart røyk fra eksos..
525 Skrevet Februar 6, 2008 Forfatter Skrevet Februar 6, 2008 Er jo kjipt når diesel kassebiler drarifra dei første 50m. i lyskryssa
tonyku Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 Er ikke detta en bil med 163 hk og 350 nm orginalt? Skal jo gå helt greit da selv om den er tung å med AutLAT Her har du chip: http://www.biltuning.no/tuning/bmw/tuningstyling155.htm
BMW 4 EVER Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 Hei... Kan være LMM som har tatt kvelden også. Bare en tanke!
525 Skrevet Februar 6, 2008 Forfatter Skrevet Februar 6, 2008 Er ganske skeptisk til chipping. Hørt litt forskjeligt om chippede biler, med tanke på motorer og automatkasser
525 Skrevet Februar 6, 2008 Forfatter Skrevet Februar 6, 2008 Har tenkt på LMM, men det ligger ingen feilmeldinger på den.
Inline six Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 Har tenkt på LMM, men det ligger ingen feilmeldinger på den. Har du vert på verksted å tatt diagnose da eller? Motorlampa trenger nemlig ikke lyse selv om LMM har kvelda. Hvis du mener LMM ikke tatt kvelden synes jeg det kan i verstefall høres ut som om opplagringa i turbon begynner å bli utslitt/treg, i bestefall lekkasje på trykksia eller bare rett og slett tett luftfilter. I uansett skal denne bilen lett hamle opp med kassebiler ut fra lyskryss hvis den er i orden.
525 Skrevet Februar 7, 2008 Forfatter Skrevet Februar 7, 2008 Var på verksted å tok diagnose i forbindelse med DSC og ABS problemer, da sa dei ingenting om andre feilmeldinger. Dei ville sett problem med LMM? Håper virkelig ikkje at det er turboen som er begynnt å kveld.... Vil sliten turbo komme fram på ein diagnose?
magnus28 Skrevet Februar 7, 2008 Skrevet Februar 7, 2008 Hvis turboen er gåen vil bilen ryke veldig. Prøv å bytte dieselfilter først du. Det er billig og må gjøres innimlom likevel
525 Skrevet Februar 7, 2008 Forfatter Skrevet Februar 7, 2008 Har hatt ute luftfilteret no, å det har tydeligvis sett sine beste dager... Siden eg ikkje hadde nytt, blåste eg det "reint" med trykkluft. Så her må det kjøpast nytt Vanskelig å skifte dieselfilter
Pelton Skrevet Februar 7, 2008 Skrevet Februar 7, 2008 Nei. Gjort på 3minutter Nei, sliten turbo vil ikke vises på diagnose. Og i mine ører høres det ut som du har et turboproblem. Men greit å begynne med det billigste
525 Skrevet Februar 8, 2008 Forfatter Skrevet Februar 8, 2008 Hmm. sjekket priser på turbo og det var jo ikkje serleg hyggelig. Håper virkelig ikkje den må skiftes. Er dieselfilteret like skittent som luftfilteret, kan vell kanskje det ha noke å seie Må eg ha nokre klemmer på slanger når eg skifter dieselfilteret, med tanke på dieselsøling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå