Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Var på verksted å tok diagnose i forbindelse med DSC og ABS problemer, da sa dei ingenting om andre feilmeldinger.

Dei ville sett problem med LMM?

Håper virkelig ikkje at det er turboen som er begynnt å kveld.... Vil sliten turbo komme fram på ein diagnose?

hei.. Det er ikke sikkert at LMM kommer opp på feilmeldinga når du tar diagnose på bilen.. Hadde problemer med min bil også, det er ein 2000 mod, e46.. sette den inn på verksted og tok diagnose på den, men dei fant ikke ute nåke på den.. so eg prøvde å nappe ut ledningen på LMM når eg kom heimatt, startet opp bilen etter att ledningen var ute, og bilen gjekk feilfritt.. So eg måtte kjøpe meg ein ny LMM..

Håper berre at du slipper å kjøpe ny turbo, kan verte jævla dyrt.. men har du sjekket om der er hull i nåken av vakumslangane på motoren? Då kan motoren få falsk luft og ikkje gå skikkelig.. men er ikke sikker på om det kommer opp på diagnosen da..

Der skal vel også vere eit spjeld på turboen som skal opne for eksos inn, trur eg?? vist ikke det fungerer slik som det skal, so er ikke det sikkert at turboen får nokk menge med det.. E

Skrevet

Koblet fra LMM sier du. Vil det sei at eg kan koble den fra, å ta ein testtur med LMM frakoblet???

Med tanke på falskluft så går den heilt fint på tomgang.

Skrevet

Har stror tro på at det kan være luftmassemålern den setter som tidligere nevnt ikke altid feilkoder ,men di som tar diagnose kan kjøre testmodul på denne for å kontrolere at den gir rette verdier.Ofte holder denne ikke mere en 100 tusen kilometer (gjelder andre merker også) OBS hvis du skal bytte luftmassemåler fra gamel til ny type må ofte bilen programeres om (DDE Styreenheten).

Skrevet

Det hender at wastegaten i turboen henger litt, greitt å sjekke før en vurderer ny.. Begynn med service / periodisk vedlikehold først, lenge siden oljeskift og ventiljustering?

Skrevet
Det hender at wastegaten i turboen henger litt, greitt å sjekke før en vurderer ny.. Begynn med service / periodisk vedlikehold først, lenge siden oljeskift og ventiljustering?

Wastegate :?:

Er jo sånn der lys i dashbord som forteller når den skal på service. kan vell stole på den :?:

Hmm, ingen svar her???

• 3 weeks later...
Skrevet
Har stror tro på at det kan være luftmassemålern den setter som tidligere nevnt ikke altid feilkoder ,men di som tar diagnose kan kjøre testmodul på denne for å kontrolere at den gir rette verdier.Ofte holder denne ikke mere en 100 tusen kilometer (gjelder andre merker også) OBS hvis du skal bytte luftmassemåler fra gamel til ny type må ofte bilen programeres om (DDE Styreenheten).

Går det å spraye min LMM med startgass for å reingjere den :?:

Dyrt å kjøpe ny :x

• 4 weeks later...
Skrevet

Da var problemet løst :D Det var ein slags elektronisk regulator i forbindelse med turboen som var gåen. Kostet 8-900 kr. originalt, så det var ikkje så ille. Er nå ein fornøgd 525 eigar \:D/

Dieselforbruket har også gått ned med ein desiliter pr. mil

Skrevet

Ser ut til å ligge rundt 0.69 på blanda kjøring. Før var det 0.78.

Har eit håp om å få den enda lenger ned. Grunnen til dette er at motoren blir for kald når eg kjører uten pådrag. Har skiftet termostat uten at det hjalp. BMW verkstedet veit ikkje heilt hva som er galt, men dei er begynt å lure på om det kan ha noke med webastoen å gjøre??? Er det noken her inne som har forslag, så skrik ut.

• 11 months later...
Skrevet

Noen som vet om det er en sånn turboregulator på E46 320D (150hk) også? Har akkurat rensa lmm-en, men børsa er fortsatt treg på lave turtall, dvs. responderer for tregt.

525: Da var problemet løst Very Happy Det var ein slags elektronisk regulator i forbindelse med turboen som var gåen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...