jojr Skrevet Februar 7, 2008 Skrevet Februar 7, 2008 Jeg har en BMW 320 Touring E-36 95 mod Girkaseen er sånn som skal ha livstidsolje Men har byttet men sitter både tappe skrue og påfylling på undersiden på denne kassen? Ta gjerne kontakt med meg
magnus28 Skrevet Februar 7, 2008 Skrevet Februar 7, 2008 Såvidt jeg husker så er det ikke tappeskrue på de. Du må da skru av bunnpanna. Påfylling er rett opp i bunnpanna. Litt køddnt å få til, men det går med det rette utstyret. Men husk at det ikke er bare å fylle olje her! Det MÅ gjøres riktig. Da jeg gjorde det på 520n min gjorde jeg det slik; fyllte til det rann over kanten, og skrudde i pluggen igjen, Startet opp bilen og dro spaken frem og tilbake noen ganger, Kjørte en rolig tur for å få temperatur på olja (Skal være ca 70-80 grader ved peiling), satte så bilen i N og skrudde ut igjen pluggen (mens motoren var i gang!!), Da rant det som var fylt på for mye ut igjen. Nivået skal være sånn at det akkurat renner over kanten. Dette er prosedyren ved oljeskift/filterskift på E39 kassa med longlife olje. Husk at du ikke får tømt converter. Denne er det ikke tappeskrue på. Hvordan det gjøres hvis converter er tom må sjekkes da jeg ikke er sikker på fremgangsmåten da. Bilen jeg gjorde dette på har ruslet 100000km etterpå, og går fortsatt så det er nok riktig. Kanskje passet under DIY...?
jojr Skrevet Februar 7, 2008 Forfatter Skrevet Februar 7, 2008 Takk for svar skal prøve, men det er nok kassen som er gåen desverre.
Sir Hofstad Skrevet Februar 8, 2008 Skrevet Februar 8, 2008 Anbefaler å sjekke : http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=6 ... ske+linker Nederst ligger ZFs egen manual på kassen, og da ser du feks at man IKKE måler ved 70-80 grader....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå