Eaglehrt Skrevet Februar 8, 2008 Skrevet Februar 8, 2008 Heisann, har litt problemer med Touringen min. Bilen er en 1989 mod 320i Forrige eier byttet vannpumpe for kort tid siden da varmeapparatet kun ga kaldluft i coupeen. Kjørte den i noen timer igår, kjørte ikke hardt, kun vanlig landevei/bykjøring, temperaturmåleren hoppet en god del frem og tilbake, men holdt seg for det meste stabil på arbeidstemperatur. Men da jeg kom hjem begynnte motoren å koke akkurat idet jeg kom inn i garasjen. Har tittet på slangene jeg kunne se, og så ingen synlige lekkasjer, merket også at rett før jeg kom hjem, kom det kun kald luft inn i coupeen. Hva kan være galt? Vanskelighetsgrad, fikse selv? Noen forslag?
glenn.G Skrevet Februar 8, 2008 Skrevet Februar 8, 2008 Heisann, har litt problemer med Touringen min. Bilen er en 1989 mod 320iForrige eier byttet vannpumpe for kort tid siden da varmeapparatet kun ga kaldluft i coupeen. Kjørte den i noen timer igår, kjørte ikke hardt, kun vanlig landevei/bykjøring, temperaturmåleren hoppet en god del frem og tilbake, men holdt seg for det meste stabil på arbeidstemperatur. Men da jeg kom hjem begynnte motoren å koke akkurat idet jeg kom inn i garasjen. Har tittet på slangene jeg kunne se, og så ingen synlige lekkasjer, merket også at rett før jeg kom hjem, kom det kun kald luft inn i coupeen. Hva kan være galt? Vanskelighetsgrad, fikse selv? Noen forslag? jeg hadde lignende problem med min 320 og da måtte jeg bytte vifta.den foran radiator. byttet den og problem ble borte
mbkomfort Skrevet Februar 8, 2008 Skrevet Februar 8, 2008 Håper det er slurekoblingen på vifta som er gåen, det står i en annen tråd hvordan den skal testes. Du bør faktisk ikke kjøre bilen før du vet at det er iorden, veldig lett for at toppakningen ryker, olje/hvit grøt i radiator er dårlig tegn..
Aroid Skrevet Februar 8, 2008 Skrevet Februar 8, 2008 når det har koket så får du luft i systemet og da vell du miste varmen i bilen. Sjekk om termostaten er i orden. det er noe dritt det termostatn på M20 og M30 motorer. vist dem er gåend da slipper dem ikke vann til radiatoren å da blir motoren varm fort.
Eaglehrt Skrevet Februar 8, 2008 Forfatter Skrevet Februar 8, 2008 Slurekobling = viskosekobling? Blir mange fremmedord på en dag her =P Noen som veit om vifte fra prefacelift passer på facelift? Bilen har ikke blitt kjørt etter at det skjedde. Så krysser fingre og tær for at toppakning lever
verticalescape Skrevet Februar 8, 2008 Skrevet Februar 8, 2008 Samme før og etter facelift ja. Samme viskosekobling på m50 motorene også. (Sikkert flere også)
feedon Skrevet Februar 8, 2008 Skrevet Februar 8, 2008 jeg har prøvd er ikke den samme. har hvert på hoggern og tatt ifra flere andre e30`er jeg måtte tilbake ettpar ganger før jeg fant en som passa.
verticalescape Skrevet Februar 9, 2008 Skrevet Februar 9, 2008 Ok... trodde det var den samme, ser akkurat lik ut...
Kim S Skrevet Februar 9, 2008 Skrevet Februar 9, 2008 Hmm........ Synes det er rart om det ikke er samme viskosekobling på pre -/facelift. Sjekket hos Schmedmann (www.bmwspesialisten.no) nå og det er akkurat det samme delenr. De har riktignok to stk: en for alle bensinutgaver (eks M3) og en kun for dieselutgavene.
Eaglehrt Skrevet Februar 10, 2008 Forfatter Skrevet Februar 10, 2008 Bump. Noen som veit noe mer? Forresten, noen som har en god DIY på lufting av kjølesystemet på facelift m20 motoren?
|Ole| Skrevet Februar 11, 2008 Skrevet Februar 11, 2008 enkelt aa greit aa lufte...hev fronten paa bilen med en jekk eller 2...start motoren, opne lufteskrua ved termostat huset, luft til ikkje bobler lenger ser ut som om du har eit typisk teikn paa att viskose koblinga er daarlig, vist vifta lager "volvo" lyd saa er det den...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå