Vibsn Skrevet Februar 8, 2008 Skrevet Februar 8, 2008 Jeg starter opp å begynner å kjøre. Bak på høyre side kommer det en klirre/dunkelyd. Stål mot stål høres det ut som.... Det andre som skjer er at bremsene er helt elendig de første gangene jeg bremser. Idag var det såvidt de funket! Og det høres ganske fælt ut når jeg bremser. Jeg trodde kanskje det var demperen som gjorde den klirrelyden. Tok av dekket og så at det gummitrekkspillet som er utenpå demperen var løst. Den stålringen som skal holde gummien på plass lå løst nedpå demperen, og gummien var oppunder skjermen. Bilen skal til eu kontroll og full fix nå så jeg tok like godt å klippet vekk den ringen.. (oops?) den var helt rusten. Tredde så nedpå gummien og festet den nederst på demperen med en slangeklemme. Men lyden var der idag igjen når jeg kjørte på jobb. FA.. så irriterende.....jeg kan ikke bil og har ikke noen som kan hjelpe meg uten at jeg må levere den inn, og det vet jeg jo at vil koste litt. Så da lurer jeg på om det er noe annet det kan være så jeg kan sjekke selv. Det som er det rareste av alt er at etter jeg har kjørt en stund så forsvinner både lyden fra demperen(eller hvor den lyden kommer fra) og bremsene funker helt fint. Håper det er forståelig det jeg har skrevet, og at noen vil være så snill å hjelpe en ganske hjelpeløs jente hehe
lfossheim Skrevet Februar 8, 2008 Skrevet Februar 8, 2008 Du sier at du har dårlige bremser. Forsvinner/eller blir lydene verre hvis du drar handbrekket opp litt (mens du kjører? Hvis så er det trommel bremsene til parkeringsbremsen som det er feil/utslitte med. Dette er enkelt å fikse.....
TerjeAa Skrevet Februar 8, 2008 Skrevet Februar 8, 2008 Heisann! Har du noen lamper som lyser eller varsel på noe i/ rundt spedometeret? Lenge siden det er skiftet bremsevæske/ er det nok i beholder?
Vibsn Skrevet Februar 8, 2008 Forfatter Skrevet Februar 8, 2008 Du sier at du har dårlige bremser. Forsvinner/eller blir lydene verre hvis du drar handbrekket opp litt (mens du kjører? Hvis så er det trommel bremsene til parkeringsbremsen som det er feil/utslitte med. Dette er enkelt å fikse..... Det skal jeg prøve imorgen tidlig på vei til jobb. Bremsene er bare dårlig i begynnelsen...funker helt fint etter 10 minutts tid.. Det er heller ingenting som lyser. Sjekket bremsevesken og den er helt fin...
BreitBau Skrevet Februar 8, 2008 Skrevet Februar 8, 2008 Tenker du har en dårlig slavepumpe muligens.. Klinkelyder bak? 3 sjekkpunkt.. 1. Spenn i dekket bakerst.. Klunkelyd = yttre bærearmsforing 2. Åpn og bagasjelokket, sett deg "inni" og gyng.. klunkelyd = demperfestet.. 3. Sett på håndbrekk, vogg bilen frem og tilbake ved å slure på 1. gir.. Klikkelyd = karosseribrudd.. Tror mest på nummer 1 jeg da..
Aroid Skrevet Februar 8, 2008 Skrevet Februar 8, 2008 vist du har en E32 730 så har du hydraulisk bremskraft forsterker og når det er lenge siden du har byttet servo olje så blir bremsen treng til at olje får drift temperatur. Klinkelyd da kan det var hjul bolt som er forlang å går inn i parkbrems klavan. da får du en klinke lyd når du kjører og kan forsvin vist du svinger å kommer tilbake etter vært igjen. Dunkelyd det kan var tårnlagret som er gåend eller en drivknute.
DaySleeper Skrevet Februar 9, 2008 Skrevet Februar 9, 2008 Kan være så billig som bremseklosser som straks er helt ferdig. Bremsan vil bli bittelitt bedre når dem blir varm helt til du har slitt dem helt bort. Hvis du har bremseklosser er det lett og se om belegge er borte hvis du tar av hjule.
Vibsn Skrevet Februar 9, 2008 Forfatter Skrevet Februar 9, 2008 Tenker du har en dårlig slavepumpe muligens..Klinkelyder bak? 3 sjekkpunkt.. 1. Spenn i dekket bakerst.. Klunkelyd = yttre bærearmsforing 2. Åpn og bagasjelokket, sett deg "inni" og gyng.. klunkelyd = demperfestet.. 3. Sett på håndbrekk, vogg bilen frem og tilbake ved å slure på 1. gir.. Klikkelyd = karosseribrudd.. Tror mest på nummer 1 jeg da.. Jeg skal sjekke nr 2 og 3 Jeg har jekket opp bilen og prøvd å spenne og riste i dekket for å se om det var det. Da kom det ikke en lyd.. MEn skal som sagt prøve litt forskjellig Tusen takk for svar alle sammen. Kommer tilbake med flere spm visst eg ikke finner ut av det hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå