Beamer Skrevet Februar 9, 2008 Skrevet Februar 9, 2008 Ønsker å kjøpe en komplett 320d 136hk motor, ettersom min har knekt veivaksling
Bimmerlars Skrevet Februar 9, 2008 Skrevet Februar 9, 2008 Har du snakket med BMW om det? Aldri hørt om knekt veiv på BMW orginalmotor før. Kan jo ha gått galt under balanseringen. Forøvrig rart den har holdt frem til nå da men
Beamer Skrevet Februar 9, 2008 Forfatter Skrevet Februar 9, 2008 Tror det har en sammenheng med at den bakerste dysa var tilnærmet tett etter at jeg var av med toppen for å få ut et par knekte gløødeplugger, for det er den bakerste rådetappen som er knekt. Har vel muligens blitt for mye ubalanse og påkjenning på veiva.
Bimmerlars Skrevet Februar 9, 2008 Skrevet Februar 9, 2008 Noen anelse om hvorfor den ble tett? Er skikkelig trøkk ut av hulldysene(regner med denne motoren har det) Dieselstrålen treffer forskjellige steder på stempeltoppen for å optimalisere forbrenninga, så hulldysa har gjerne 4-5 små hull. Så må skikkelig trykk til for å få så strøken sprut. Har forsåvidt ingen motor til deg, så beklager OT
Beamer Skrevet Februar 9, 2008 Forfatter Skrevet Februar 9, 2008 Jess, måtte ha loctite 660 på tetteflata til dysa for å få det tett, pga et par store hakk jeg klarte å lage da det så ut som kopperringen fremdeles satt fast nedi der, så da jeg monterte dysa kom det litt loctite frempå tuppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå