tigern1984 Skrevet Februar 9, 2008 Skrevet Februar 9, 2008 Kjørte over et hull i veien, og disse lysene kom på. Stoppet bilen, og lysene forsvant igjen når jeg startet opp... Nytt hull på disse vestlandsveiene, og lysene kom på igjen. Denne gangen forsvant de ikke ved start/stopp. Er en dårlig kontakt antar jeg, men kan noen peke meg i riktig retning på hvor det er? Fikk anmerkning om batteri på tilstandsrapport. Kan dette ha en sammenheng?
Wildbill Skrevet Februar 9, 2008 Skrevet Februar 9, 2008 Hei! Jeg fikk nøyaktig samme problem i dag! Masse is og snø på veien så bilen spratt vegg-i-mellom. ABS og Anti-spinn lysene kom på. Leste i instruksjonsboka, men der stod det bare dra til verksted for reparasjon. Min gjetning er også et elektronisk/elektrisk problem. Noen som kan hjelpe?
Bjørn 320 Skrevet Februar 9, 2008 Skrevet Februar 9, 2008 Vil tippe det er ein sensor eller pluggen til den som er laus. Det er ein på kvart hjul, sjekk at dei er skikkeleg på plass du
propan Skrevet Februar 9, 2008 Skrevet Februar 9, 2008 Sjekk omdreiningsfølerene på hvert hjul. Evt diagnose.
Willersrud Skrevet Februar 9, 2008 Skrevet Februar 9, 2008 hadde dette problemet for litt siden.. Ta diagnose av abs følere som propan sier, jeg hadde en abs føler som ikke var i orden.
tigern1984 Skrevet Februar 10, 2008 Forfatter Skrevet Februar 10, 2008 Skal ta oljeservice på den på onsdag, så jeg antar de kan ta en kjapp diagnose når jeg har den inne. Men det er nok bare noe som er ustabilt, for nå forsvant det på vei til jobb igjen...
kawaman Skrevet Februar 10, 2008 Skrevet Februar 10, 2008 Hadde et sånt problem på en E39,kom og gikk. Tok diagnose hos T-K Bilservice og fikk konstantert at det var en abs-føler.. Er jo abs-følerne som går på antispinn også... Skal di ta diagnose kan du nesten regne med at di tar ekstra betalt,hør med di først..
Bjørner Skrevet Februar 10, 2008 Skrevet Februar 10, 2008 ta et kjapt søk på "asc abs problemer" på forumet, det har i alle fall vært 3 -4 slike tråder etter nyttår...
Blom Skrevet Februar 12, 2008 Skrevet Februar 12, 2008 Tipper det er dårlig kontakt på abs styreenheten til minus(karosseri). Den ligger på venstre side i motorrommet og kontakten er festet til "demperfestet" der demperen kommer opp i motorrommet. prøv å pusse med sandpapir og bruk wd 40, multispray eller noe. Kan hende det tar litt tid før irr o.l forsvinner, men du ser det vel innen max 2dagers tid.
Richie85 Skrevet Februar 15, 2008 Skrevet Februar 15, 2008 er som folk sier her en av abs sensorene dine.. er et generelt problem på E39 dette.. Jeg har selv måttet bytte noen opp igjennom. Så det er ikke verre
tigern1984 Skrevet Februar 15, 2008 Forfatter Skrevet Februar 15, 2008 Har en kompis som vurderer A8, og han fikk pris på hva det ville koste å skifte en av disse følerene på en a8. Håper det ikke er like dyrt på bmw'er??? Har du et overslag på hva det kan koste en slik en?
Bjørn 320 Skrevet Februar 15, 2008 Skrevet Februar 15, 2008 Følaren kostar vel 500-1000 kr, arbeidet tek 10 minutt til ein times tid...spørst kor godt den har satt seg...
Bangen Skrevet Februar 17, 2008 Skrevet Februar 17, 2008 Blom skrev: Tipper det er dårlig kontakt på abs styreenheten til minus(karosseri). Den ligger på venstre side i motorrommet og kontakten er festet til "demperfestet" der demperen kommer opp i motorrommet. prøv å pusse med sandpapir og bruk wd 40, multispray eller noe. Kan hende det tar litt tid før irr o.l forsvinner, men du ser det vel innen max 2dagers tid. Står det på samme plassen på e34 også? Har akkurat samme problemet.. Har funket i 20min på de siste 3000km..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå