Gå til innhold

320D motoren "lugger" litt. (150hk 2005). Feil fun

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når eg kjører på 2 og 3 gir med ca 1500 omdr så "henger" og "lugger" motoren. Dette skjer når eg kjører på flat vei og kun har mininalt med gass og motoren drar veldig lett. Øker er litt på gassen så er alt ok. Er dette vanlig på desse motorene? Det er kun ved dette turtalsområdet dette oppstår. Når eg kjører vanlig landeveg så har eg aldri merket denne luggingen. Lurer på om det er andre her som har opplevd dette.

Skrevet

hadde samme problem på min 05mod, 320d! tok en diagnose men fant ingen feilmelding på motoren bortsett fra en dårlig glødeplugg. Men derimot hadde eg temmelig mye feilmelding på alt annet. nærmere 21 feilmelding mener eg! Bestemte oss da bare for å slette alle feilmeldingene og starte me blanke ark... Kjørte noen dager oxo tok eg en diagnose enda en gang! ingen feilmelding denne gang! Bilen lugget i et døgn etter at eg slettet feilmeldingene, men har siden da ikke opplevd at bilen har lugget mer! Har kjørt i ca 2.5mnd uten problemer! Innbiller meg kanskje at det var alle disse feilmeldingene som skapte problemet!

• 4 weeks later...
Skrevet

Hadde bilen inne på BMW i dag for diagnosesjekk. Det ligger en feil på lambda føleren. Denne må byttes. Om eg bytter denne må eg da på verksted igjen å resette feilmeldinger? Den koster ca 1400+mva. Med arbeid kommer det på ca 3200 med moms. Visst det er på BMW som endel andre biler er denne lett å bytte. Spørs det med feilmeldingen. Kanskje best å sette den inn på verkstedet.

Skrevet

Det vil nok være det beste å få slettet feilkoden, det ville i alle fall jeg gjort for å kunne se om feilen forsvinner etter at delen er skiftet.

Er forøvrig spent på om dette løser problemet. Jeg har nå hatt bilen min tre ganger på verksted uten at de finner feilen. Det blir ikke lagret noen feilkoder på min, men hvis problemer forsvinner på din ved å bytte lambdasonde skal jeg prøve å skifte min.

Fint om du poster her når delen er skiftet! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...