vegsir Skrevet Februar 10, 2008 Skrevet Februar 10, 2008 drev å kjørte litt rundt i dag da bilen plutselig begynte å vibrere/riste voldsomt ved akslereasjon. den vibrerer når bilen kommer opp i rundt 20km/t. før det gir seg, etterhvert kom det også en lyd som kunne minne om når du setter pappa på eikene på sykkelhjul. denne lyden ble sterkere og svakre, og forsvinner hvis jeg svinger til venstre. noen som har noen som helst ide hva dette kan være? vibrasjonene har jeg hatt litt av før, men da ble det bytta noen foringer i bakstillinga, og vibrasjonene forsvant nesten helt. jeg mistenker litt at det kan være noe med drivakslingen, siden det virker som om vibrasjonene kommer fra rett bak girkassa. men har ingen ide om hva det er. så hadde satt stor pris på forslag til hva det kan være/hva jeg bør sjekke i forbindelse med dette.
325icab_88 Skrevet Februar 10, 2008 Skrevet Februar 10, 2008 Kan muligens være et hjullager på en side siden det forsvinner ved venstre sving, men skal være en del slitt før det vibrerer skikkelig. Du kan jo hvertfall kjenne på hjula, at det ikke er noe slark
mbkomfort Skrevet Februar 10, 2008 Skrevet Februar 10, 2008 Mellomakslingen har noen gummideler/koblinger som lett gir opp ved høy alder og litt hard bruk Ikke så vanskelig å skifte disse men du må jo under bilen da.. Tar du ut mellomakslingen så skift gummiopphenget på midten samtidig, dette kan også være gåent hos deg nå..
vegsir Skrevet Februar 10, 2008 Forfatter Skrevet Februar 10, 2008 Mellomakslingen har noen gummideler/koblinger som lett gir opp ved høy alder og litt hard bruk Ikke så vanskelig å skifte disse men du må jo under bilen da.. Tar du ut mellomakslingen så skift gummiopphenget på midten samtidig, dette kan også være gåent hos deg nå.. 325ca:har kjent litt på hjula, og det virker som om de sitter fast. var noe sånt jeg kunne tenkte meg. har du noe bilde av disse? og har du noen ide om pris?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå