Gjest Skrevet Februar 10, 2008 Skrevet Februar 10, 2008 Vurderer å skifte girkasse i dag.. har en identisk kasse (5hp18) noen som har gjort dette før? Det er en 325ia cab.. 94 modell! Gjerne raskt svar:)
Aroid Skrevet Februar 10, 2008 Skrevet Februar 10, 2008 hvis du har bilen på buk så er det ingen problemer å skrift girkasse på noen timer. men håper du har med konvørteren fra andre girkassen som du skal sett inn. vist ikke så blir det helt feil på automat kassen.
Gjest Skrevet Februar 10, 2008 Skrevet Februar 10, 2008 Hmm.. er ikke det samme som den gamle kassa da?
Aroid Skrevet Februar 10, 2008 Skrevet Februar 10, 2008 vær konvørter er laget til vær enkelte automat kasser. dem er like men du kan få veldi rare giringer å fusking på automat kassen.
Gjest Skrevet Februar 10, 2008 Skrevet Februar 10, 2008 Er det den som henger på siden? Noen plass det finnes monteringsanvisning eller tegning på en slik jobb?
Aroid Skrevet Februar 10, 2008 Skrevet Februar 10, 2008 nei. den som er skruet fast i start krans hjulet.
Aroid Skrevet Februar 10, 2008 Skrevet Februar 10, 2008 Hvor mye olje tar en slik kasse? 3liter olje. vist du skal bruk Castrol så bruk: Transmax Z eller ATF TQ DIII men vist det er en grønn lappe på girkassen så skal det var Transmax Z på kassen.
Bimmerlars Skrevet Februar 10, 2008 Skrevet Februar 10, 2008 Å skifte automatkasse i E36 er veldig greit. Av med eksos og mellomaksel. Av med overføringswaieren for girvelger. Av med multikontakten for elektronikken. Av med lambdakontakten fra girkassetraversen. Av med røra til automatoljekjøleren. Skru ut boltene og ta den ut. Egentlig skal vel konverteren være med ut, men jeg kom ikke til skruene som holdt den fast med kassa i bilen, så jeg tok kassa ut med konverteren sittende igjen på startkranshjulet. Det er ganske trangt og få den ut, da kassa er stor, men er ikke noe stort problem egentlig. Hadde villet hatt den på løftebukk, da det forenkler en slik jobb noe grassalt. Gjorde det selv på bukk. Du bør også ha en hdraulisk girkasseløfter, med tanke på at den er en del tyngre enn en manuellkasse, så å ta den ut for hånd er litt risikabelt.
kawaman Skrevet Februar 12, 2008 Skrevet Februar 12, 2008 Hvor mye olje tar en slik kasse? 3liter olje. vist du skal bruk Castrol så bruk: Transmax Z eller ATF TQ DIII men vist det er en grønn lappe på girkassen så skal det var Transmax Z på kassen. 5hp18 er samme kassa som jeg hadde i min 525 24v E34,der går det 6 liter olje!! Konverteren sitter i 3 skruer bak startkransen,di må løsnes før du tar av kassa.
Aroid Skrevet Februar 12, 2008 Skrevet Februar 12, 2008 Hvor mye olje tar en slik kasse? 3liter olje. vist du skal bruk Castrol så bruk: Transmax Z eller ATF TQ DIII men vist det er en grønn lappe på girkassen så skal det var Transmax Z på kassen. 5hp18 er samme kassa som jeg hadde i min 525 24v E34,der går det 6 liter olje!! Konverteren sitter i 3 skruer bak startkransen,di må løsnes før du tar av kassa. Rart. på smøreskjema fra Castrol og Valvoline står det 3Liter. Castrol: Overføring, automat ZF 5HP18 (A5S310Z) 5/1 Kapasitet 3 liter Brukstype: Med sort girkasse-ID-merke - Transmax Z - ATF TQ DIII Brukstype: Med grønt girkasse-ID-merke - Transmax Z Valvoline: Gear, automatisk OlieKap 3 liter Køre forhold: Normal MaxLife ATF ATF Type D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå